iCentrex förstärker sitt utvecklingsteam med internationellt erkänd expert.

iCentrex är den innovativa nordiska teleoperatören som sätter sina kunders användarupplevelse i fokus. Uppstickaren som vunnit priser i Sverige såväl som internationellt. Nu förstärker vi vårt utvecklingsteam med Olle E. Johansson, erfaren konsult inom IP-telefoni, ledande inom Asterisk-communityn, SIP-Forum och IETF. Olle har arbetat med operatörer och systemutvecklare över hela världen och tar nu plats som Senior Technical Advisor hos iCentrex.

-iCentrex har ett för Sverige unikt fokus på enhetlig företagskommunikation – inte enbart telefoni, säger Olle. Vi bygger nu nästa generations realtidskommunikation som innefattar röstsamtal, meddelanden, närvaro, hänvisning, video och dokumentdelning på iCentrex välkända användarvänliga sätt. Vi bygger gränsöverskridande, mobilt och plattformsoberoende. Det viktiga är att fortsätta i den anda som gjort iCentrex omtalad, dvs att förenkla arbete och stödja kunderna i sin dagliga verksamhet.

Samuel Beckstrand, CTO och en av iCentrex grundare: -Nu tar vi ett steg vidare och knyter Olle till oss långsiktigt. Samtidigt rekryterar vi nu fler utvecklare som vill vara med att forma nästa generations företagskommunikation. Olles unika erfarenhet kommer förstärka teamet likasom förstärka den unika position vi har att vara ledande operatör på företagsmarknaden i Norden också fortsättningsvis.

iCentrex erbjuder prisvinnande telefoni till företag och organisationer. Vårt erbjudande inkluderar alla former av ”Unified Communication” med växeltjänst, meddelandetjänst, samtalstrafik för både fast och mobil telefoni, konferenser och webbaserad administration. iCentrex kan erbjuda sina kunder enhetlig och användarvänlig företagstelefoni
i 60 länder. Vi finns i alla nordiska länder.

iCentrex har eget kundcenter, utveckling och tjänster för företagskunder som ställer höga krav på driftsäkerhet och användarenkelhet.
iCentrex lösning för företagstelefoni utsågs nyligen till Bäst-i-Test av branschtidskriften TelekomIdag.