Anne Årneby ny VD för Rewir

Intellectas koncernchef Richard Ohlson utser Anne Årneby till ny VD för dotterbolaget Rewir. Anne Årneby kommer närmast från tjänsten som CEO McCann Worldgroup Sweden samt Managing Director McCann Stockholm (Storåkers) och tillträder sin nya befattning på Rewir den 21 maj 2012.

Anne Årneby har lång och djup erfarenhet av ledarskap och affärsutveckling med tung strategisk kompetens. Med en civilekonomexamen från Linköping i botten har Anne erfarenhet såväl av konsultsidan från ledande kommunikationsföretag som av kundsidan, bl.a. som varumärkesansvarig inom Telenor.

- Jag är mycket glad att kunna presentera Anne Årneby som ny VD på Rewir. Rewir har haft en mycket framgångsrik utveckling sedan förvärvet 2006 och vuxit från 14 till 60 personer. Vi ser hur marknaden och kundernas behov snabbt förändras och utser därför nu en ny VD för kunna växla upp vårt erbjudande och möta kundernas förväntningar. Rewir har vuxit så mycket och kräver nu ett annat och mer kvalificerat ledarskap. Anne är precis rätt person att med sin erfarenhet och sitt engagemang leda Rewir in i nästa fas. Hon har tung varumärkeserfarenhet och har i sina tidigare positioner visat tydligt ledarskap i kombination med starkt affärsfokus vilket passar perfekt in i rollen som VD för Rewir säger Richard Ohlson, koncernchef för Intellecta.

- Det här ska bli väldigt spännande säger Anne Årneby. Rewir är ett välkänt företag och med ett väldigt gott renommé. I takt med att omvärlden förändras allt snabbare har företagens behov av att arbeta aktivt med sina varumärken ökat dramatiskt för att vara konkurrenskraftiga, attrahera rätta kunder och rätt medarbetare. Jag ser fram emot att leda Rewir samt att växa och utveckla bolaget vidare.

Rewir är Sveriges ledande strategiska varumärkesbyrå med kontor i Stockholm och Shanghai och har drygt 60 anställda. Rewir ingår i Intellecta-koncernen.

Anne tar även plats i Intellectas koncernledning.

Richard Ohlson, vd och koncernchef Intellecta AB
010-212 2005, 070 975 99 11, richard.ohlson@intellecta.se

Lotta Boman, informations- och kommunikationschef Intellecta AB
010-212 23 45, 070 735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Anne Årneby, tillträdande vd Rewir AB, 070 860 6586, anne.arneby@rewir.com

Intellecta AB (publ)
(org nr 556056-5151)
Box 19063
Tel: 010-212 20 00

Informationen är sådan att Intellecta AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 maj 2012 kl 09.30 (CET).

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 440 medarbetare på sju orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.