Bysted och Propeople i prisregn vid årets Drupal Awards.

Intellecta-bolagen Bysted och Propeople fick ta emot en imponerande räcka av priser vid prisutdelningen av Drupal Awards i Köpenhamn i går kväll. Tillsammans fick Bysted och Propeople guld i 5 kategorier bl.a. för bästa Drupal website och bästa Offentliga website.

Bysted och Propeople vann tillsammans:

• Guld för bästa intranät (Københavns Kommune)
  • Guld för bästa intresseorganisations-site (Wonderful Copenhagen)
  • Guld för bästa offentliga website (Wonderful Copenhagen)
  • Brons för bästa offentliga website (Roskilde Kommune)

Propeople vann:

• Guld for bästa Drupal website (Nordisk Film)
  • Guld för bästa mediesite (Nordisk Film)

Bysted vann:

• Brons i bästa mediesite (Coop)
  • Publikumpriset (Coop)

Drupal är världens största Open source CMS för utveckling och underhåll av webb-lösningar. Open source och speciellt Drupal har de sista 5 åren gått från små utvecklingsuppdrag till att idag användas för några av de allra största webb-lösningarna för intranät och websites både i Danmark och internationellt.

Intellecta-bolagen Bysted och Propeople har sedan flera år ett tätt samarbete år vilket har lett till en smidig produktionsprocess med effektiva lösningar och ett tydligt samspel mellan koncept och tekniska lösningar. Antalet priser vid kvällens Drupal Awards bekräftade att samarbetet skapat goda betingelser för webblösningar för såväl näringslivet som den offentliga sektorn.

”En viktig förutsättning för att utveckla den bästa Drupallösningen är att alla inblandade, från strateger och designers till utvecklare, förstår styrkorna och svagheterna med Drupal. Då kan man utveckla de mest fantastiska lösningar utifrån användarens premisser. Och det är just denna process som Bysted och Propeople har förfinat genom två års tätt samarbete", säger säger Mikkel Noe Westh, digital chef på Bysted i Köpenhamn.

För mer information kontakta Lotta Boman, informations-och kommunikationschef på Intellecta AB, 070-735 0702

Intellecta-koncernen  omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

Citat

Mikkel Noe Westh, digital chef på Bysted i Köpenhamn.