Hilanders etablerar sig i Shanghai

Som Intellecta AB (publ) tidigare har kommunicerat har koncernen för avsikt att växa organiskt bland annat via etablering på nya marknader. Nu har turen kommit till B2B-byrån Hilanders som öppnar kontor i Shanghai, Kina.

”En handfull av världens största städer kommer att driva utvecklingen. Hilanders ska ha närvaro där”, säger Christina Kazeem, vd Hilanders.

”Det är ett naturligt steg för oss. Dels finns våra kunder där och stödjer upplägget och dels har vi stor fördel av att vår systerbyrå Rewir redan finns på plats med erfarenhet och nätverk.  Rätt timing helt enkelt”

”B2B är globalt med långa cykler och komplexa kontaktytor. Med denna satsning hoppas vi kunna bredda vårt erbjudande och hitta ett sätt att arbeta mer lokalt för kunder vi redan känner väl. Att närmare förstå våra kunders marknader. Först ut Kina.”

För frågor kontakta gärna:

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef Intellecta, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Christina Kazeem, vd Hilanders, 0733-113 052, christina.kazeem@hilanders.se

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB, Unreel AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

Hilanders, som ingår i Intellecta-koncernen, är en renodlad B2B-byrå med fokus på strategiska kommunikationstjänster. Våra kunder agerar ofta på komplexa marknader och vi hjälper dem med kommunikation som skapar affärer.