Intellecta-bolag nominerade för flera uppdrag

Intellecta AB är genom sina dotterbolag nominerade i höstens tävlingar.

Svenska Designpriset:

Intellecta Corporate:

I kategorin Årsredovisning – Digital för Intellecta-koncernens årsredovisning 2013

I kategorin Årsredovisning – Print för John Mattsons årsredovisning 2013

Wow by Rewir är nominerade i kategorin Event för Jernhusen

Svenska Publishingpriset:

Intellecta Corporate har åtta nomineringar (flest av alla deltagare):

• I kategorin Årsredovisningar-webb för Intellecta AB Årsredovisning 2013
  • I kategorin Infomagasin för Vasakronan (En värd i Balans)
  • I kategorin Kundtidningar B2B för Vasakronan (En bättre Värd)
  • I kategorin Medlemstidningar Yrke och Bransch för Kommuninvest
  • I kategorin Personaltidningar för Umeå Universitet (Aktum), ICA (Goda Affärer) samt ICA (Hållbar Hälsa)
  • I kategorin Verksamhetstidningar för Umeå Universitet (Tänk)

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB, Unreel AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.