Intellecta öppnar kontor i Tyskland

Intellecta AB (publ) öppnar via dotterbolaget Propeople ApS kontor i Berlin, Tyskland.

Som Intellecta tidigare har kommunicerat har koncernen för avsikt att växa organiskt bland annat via etablering på nya marknader.

I koncernens strävan att följa och arbeta med sina kunder var de än är har turen kommit till Tyskland. Via dotterbolaget Propeople har Intellecta slagit upp portarna till ett nytt kontor i Berlin. Det innebär att antalet kontor för Propeople nu uppgår till totalt 13 stycken, varav 9 i Europa. Kontoret i Berlin erbjuder heltäckande service och tjänster för den tyska marknaden samt för Österrike och Schweiz.

Om Propeople

Propeople är en full-service digitalbyrå med verksamhet i tio länder på tre kontinenter. Propeople erbjuder avancerad webbutveckling i kombination med högkvalitativ design och strategi med särskilt fokus på Drupalutveckling. Propeople ingår sedan 2013 i Intellecta-koncernen.

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Thomas Pedersen, General Manager Europe Propeople ApS, pedersen@propeople.dk

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB, Unreel AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.