Intellecta stärker sin kommunikation

Lotta Boman tillträder den 1 juni en nyinrättad tjänst som informations- och kommunikationschef på Intellecta AB.

Lotta kommer att ingå i Intellectas koncernledning. I ansvaret ingår bl.a. att öka kännedomen om koncernen externt till kunder såväl som till finansmarknad, samt att verka för ökad intern kommunikation och samverkan mellan de olika dotterbolagen.

Lotta Boman är civilekonom och har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla kommunikations- och varumärkesstrategier både i Sverige och internationellt för stora industriföretag samt lång erfarenhet av ledningsarbete och försäljning. Lotta är en ofta anlitad moderator för workshops/seminarier och föreläsare/utbildare i kommunikation och varumärkesfrågor. Lotta är även diplomerad affärscoach.

Lotta är idag varumärkesstrateg på Hilanders, en av Sveriges ledande B2B-byråer som också är ett dotterbolag till Intellecta.
”Som börsnoterat bolag har vi varit för anonyma och behöver stärka kännedomen om vår koncern och våra erbjudanden både hos finansmarknaden och till våra uppdragsgivare.  Vi ser rekryteringen av Lotta som ett viktigt steg mot en större synlighet” säger Richard Ohlson, koncernchef på Intellecta.

Richard Ohlson, koncernchef Intellecta, 08-506 286 00

Om Intellecta
Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 480 medarbetare på nio orter i Sverige och Danmark. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Vision – att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.