Lars Peder Hedberg minskar sitt innehav i Intellecta AB

Lars Peder Hedberg minskar sitt innehav i Intellecta AB Lars Peder Hedberg, seniorkonsult i Intellecta Corporate och styrelseledamot i Intellecta AB, har idag via bolag sålt 70 000 B-aktier i Intellecta (ICTA B), motsvarande 1,0 procent av rösterna och 1,5 procent av aktierna i bolaget efter full utspädning, till en finansiell placerare. Denne har samtidigt utfärdat en option för återköp inom ett år. Lars Peder Hedbergs ägarandel (privat och via bolag) i Intellecta AB uppgår därefter till totalt 196 240 B-aktier, vilket motsvarar 3,0 procent av rösterna före och 2,9 efter full utspädning, samt 4,6 procent av kapitalet före och 4,3 procent efter full utspädning. Stockholm den 29 juli 2002 Lars Peder Hedberg För ytterligare information ring: Lars Peder Hedberg, tel. 0709-759910 Genom att effektivt integrera kommunikationen stärker vi våra kunders varumärke, relationer och affärer. www.intellecta.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT01290/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT01290/wkr0002.pdf