Åreföretaget Idea2Innovation går internationellt och landar världens största organisation inom fiberoptik som kund

IT-företaget Idea2Innovation från Åre sparkar in dörren till den internationella marknaden med att knyta till sig världens största organisation inom fiberoptik som kund. FTTH Council Europe kommer från och med i höst att använda deras molnbaserade IT-system som plattform för att internt generera och diskutera nya idéer och utvecklingsmöjligheter.

FTTH (Fiber To The Home) Council Europe är en branschorganisation med över 150 medlemsföretag. Organisationens uppdrag är att stimulera och driva på tillgången av fiberbaserade, ultra-snabba accessnät för hushåll och företag. Man främjar denna teknik eftersom det kommer att leverera ett flöde av nya tjänster som förbättrar livskvaliteten, bidrar till en bättre miljö och ökar den ekonomiska konkurrenskraften.

- Vi kommer att använda det svenska systemet WIDE för att effektivt generera och diskutera nya idéer inom vårt internationella team, som sitter i fem olika europeiska länder. Det användarvänliga, molnbaserade verktyget är en väldigt bra förstärkning till gruppens kreativa process, säger Hartwig Tauber generaldirektör på FTTH Council Europe.

WIDE, systemet från Åreföretaget Idea2Innovation, är utvecklat med fokus på att det ska vara lätt att använda och för att man på ett enkelt sätt ska kunna inkludera många i utvecklingen, oavsett var man befinner sig rent fysiskt. Systemet har på kort tid visat sig konkurrenskraftigt inom en rad olika branscher, med den gemensamma nämnaren att man jobbar aktivt med idéhantering och innovation.

Sofia Emthén
PR- och kommunikationsansvarig, Idea2Innovation
Tel +46 70 647 11 84,
E-post sofia.emthen@i2i.se

IT-företaget Idea2Innovation har utvecklat det sociala idéhanteringssystemet WIDE, en virtuell idélåda och mötesplats som bygger på samma logik som sociala medier. WIDE förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster genom att ge viktiga intressenter – exempelvis medarbetare, kunder och medlemmar – en molntjänst och arena för att utveckla idéer dygnet runt. WIDE kan användas fristående eller byggas in i befintliga kommunikationslösningar såsom intranät och webbplatser. Idea2Innovation grundades 2010 och har kontor i Åre, Stockholm och Norrköping.

Vi kommer att använda det svenska systemet WIDE för att effektivt generera och diskutera nya idéer inom vårt internationella team, som sitter i fem olika europeiska länder. Det användarvänliga, molnbaserade verktyget är en väldigt bra förstärkning till gruppens kreativa process.
Hartwig Tauber, generaldirektör på FTTH Council Europe