Åreföretaget Idea2Innovation rekryterar kommunikatör från Nordic Hotels i Stockholm

IT-företaget Idea2Innovation från Åre växer och stärker organisationen med ny kompetens. Från och med september jobbar Sofia Emthén heltid på företaget, som ansvarig för dess PR och kommunikation.

- Som en ledande leverantör inom segmentet sociala idéhanteringssystem är det viktigt att vi lever som vi lär. Framgångsrikt arbete med innovation och utveckling kräver en välutvecklad förmåga att kommunicera med människor och skapa förståelse för både behov och möjligheter. Med Sofia får vi en rejäl förstärkning som också kommer att komma våra nuvarande och kommande kunder tillgodo. Jag har själv jobbat tillsammans med Sofia tidigare och är väldigt glad att få jobba med henne igen, säger Jakob Lindvall, vd, Idea2Innovation.

- Det är en stor utmaning jag ger mig in i. Produkten och företaget är relativt nya och okända vilket ställer höga krav på kommunikationen. Men det är en fantastisk produkt vi har och allt fler organisationer får upp ögonen för hur mycket man kan vinna på att jobba med systematisk idéhantering och involvera fler i utvecklingen. Marknaden växer och jag är övertygad om att vi kommer växa med den, säger Sofia Emthén.

Sofia är 30 år gammal och kommer senast från rollen som PR-ansvarig på Nordic Hotels i Stockholm. Tidigare har hon jobbat med PR och kommunikation för organisationer som Stockholmsmässan, Nordiska museet, Stadium, Norrköping Science Park och IT-företaget Revide.

Jakob Lindvall, tel +46 70 825 90 10,
jakob.lindvall@i2i.se
Sofia Emthén, tel +46 70 647 11 84, sofia.emthen@i2i.se

Det är en stor utmaning jag ger mig in i. Produkten och företaget är relativt nya och okända vilket ställer höga krav på kommunikationen. Men det är en fantastisk produkt vi har och allt fler organisationer får upp ögonen för hur mycket man kan vinna på att jobba med systematisk idéhantering och involvera fler i utvecklingen. Marknaden växer och jag är övertygad om att vi kommer växa med den.
Sofia Emthén