F&S Stockholm utökar sin parkträning i sommar

Friskis&Svettis Stockholms klassiska parkträning drar igång måndag den 10 juni – och i år erbjuder föreningen fler gratispass utomhus än någonsin. Totalt kommer Stockholmarna kunna ta del av 89 parkpass: alltifrån Jympa, Dans fusion, Core, Yoga och Flex till IntervallFlex och olika temapass. Alla som vill hänga på är välkomna att svettas gratis i parken.

Från 10 juni till 18 augusti kan stockholmarna välja mellan 89 pass i fyra olika parker. Från lugna och meditativa pass, till pass fyllda av medryckande rytmer och tuffa utmaningar. Säsongens sista pass, den 18 juni i Rålambshovsparken, blir ett marathonpass där flera ledare sätter ihop ett gemensamt pass. Under sommaren erbjuds även temapass, som jympa med schlagermusik och showdans med inspiration från musikaler.

-          Parkträningen är den mest lättillgängliga träningen, den är kostnadsfri och alla kan vara med oavsett träningsnivå. Det är bara att hänga på! Vi lovar högtryck i sommar, säger Henrik Ramstedt, chef för Friskis&Svettis Stockholm.

Här kan du parkträna i sommar:

Rålambshovsparken:
måndag och onsdag kl 18.00, samt temapass söndag 4/8
Tantolunden: tisdag och torsdag kl 18.00, samt temapass söndag 30/6
Skarpnäcks IP: måndag och onsdag kl 18.00, samt temapass söndag 4/8
Ängbybadet: tisdag och torsdag kl 18.00, samt temapass söndag 30/6

Parkträningen är ett viktigt steg för föreningens fortsatta arbete med att få att stockholmarna att röra på sig och göra Stockholm till Världens friskaste stad.

Läs mer om passen och se schema på: www.sthlm.friskissvettis.se

För mer information:
Henrik Ramstedt, chef för Friskis&Svettis Stockholm, 072-070 05 44
Lotta Törnberg, kommunikationschef för Friskis&Svettis Stockholm, 0768-56 80 2

FAKTA OM FRISKIS&SVETTIS STOCKHOLM
F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 74 000 medlemmar och drygt 1 400 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 800 gruppträningspass i veckan. För mer information se www.sthlm.friskissvettis.se.

Parkträningen är den mest lättillgängliga träningen, den är kostnadsfri och alla kan vara med oavsett träningsnivå. Det är bara att hänga på! Vi lovar högtryck i sommar.
Henrik Ramstedt, chef för Friskis&Svettis Stockholm