Friskis&Svettis öppnar i Sundbyberg - Nyskapande träningsanläggning i anrik chokladfabrik

Den 12 september öppnar F&S Sundbyberg i Chokladfabriken, mitt i smeten. På adressen Löfströms allé 5 finns 1600 kvadratmeter träning med familjefokus och gymträning i kubik.

Sveriges största idrottsförening utökar verksamheten ytterligare. F&S Sundbyberg är stockholmsföreningens sjuttonde nyetablering sedan starten 1978. Hela träningsutbudet erbjuds i generösa lokaler om 1600 kvadratmeter i två plan. Nyheter i utbudet är spinning på wattcyklar som mäter såväl effekt som puls och en utmanande bouldervägg för alla klättersugna i det 700 kvadratmeter stora gymmet som har byggts upp i den 100 år gamla fabriken. Det är också premiär för föreningens första utegym på gården i anslutning till anläggningen.

– Vi har letat länge efter en lokal i Sundbyberg. Många av våra medlemmar bor här och flera familjer i området vill kunna träna tillsammans. Nu har vi hittat den perfekta ytan och är glada att kunna gå från mjölkchoklad till mjölksyra i den gamla chokladfabriken, säger Johan Lampinen, verksamhetschef för Friskis&Svettis Stockholm.

Anledningen till att föreningen expanderar är ökad medlemstillväxt. Anläggningens läge, ett stenkast från såväl tunnelbana, pendeltåg som busshållplatser, innebär dessutom god tillgänglighet för fler medlemmar.

– Genom att blicka västerut lyckas vi utföra vårt uppdrag, att få fler stockholmare att träna och uppleva rörelseglädje. Enligt föreningens etableringsstrategi ska vi finnas där våra befintliga och potentiella medlemmar bor, säger Ann-Catrine Norberg, operativ chef för Friskis&Svettis Stockholm.

Den nya anläggningen smygöppnar 12 september och erbjuder gratis träning under första veckan för alla stockholmare. Lördag 17 september blir det stort premiärkalas med massor av träning, familjeaktiviteter och överraskningar. Föreningen fortsätter dessutom att leta efter fler lämpliga lokaler, med fokus på att tillgänglighet, vid kommande etableringar. Efter de senaste
projekteringarna vid Skanstull, i Bromma och i Sundbyberg söker Friskis&Svettis Stockholm nu vidare efter nya möjliga lokaler.

PR-ansvarig kommunikatör

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med cirka 89 000 medlemmar och drygt 1 700 funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 70 olika träningsformer och drygt 900 träningspass i veckan. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Gratis träning under invigningsveckan 12-18 september
Pilotprojekt: Obemannat gym
Premiär för Friskis utegym
Träning för hela familjen
Maxad gruppträning för alla
Mät watt och puls på Spin
Gymträning i kubik
Utmanande klättervägg

Vi har letat länge efter en lokal i Sundbyberg. Många av våra medlemmar bor här och flera familjer i området vill kunna träna tillsammans. Nu har vi hittat den perfekta ytan och är glada att kunna gå från mjölkchoklad till mjölksyra i den gamla chokladfabriken.
Johan Lampinen, verksamhetschef för Friskis&Svettis Stockholm
Genom att blicka västerut lyckas vi utföra vårt uppdrag, att få fler stockholmare att träna och uppleva rörelseglädje. Enligt föreningens etableringsstrategi ska vi finnas där våra befintliga och potentiella medlemmar bor.
Ann-Catrine Norberg, operativ chef för Friskis&Svettis Stockholm