Henrik Ramstedt ny verksamhetschef för Sveriges största idrottsförening

Henrik Ramstedt har utsetts till ny verksamhetschef för Friskis&Svettis Stockholm och tillträder tjänsten 1 mars.

-          Träning och hälsa ligger mig varmt om hjärtat och jag ser fram emot att utveckla föreningen vidare tillsammans med alla engagerade funktionärer och kompetenta medarbetare. Det ska bli oerhört spännande och roligt att leda ett av Sveriges starkaste varumärken, säger Henrik Ramstedt.

Henrik har lång erfarenhet av olika ledande befattningar. Senast i rollen som marknadschef och affärsområdeschef på hälsoföretaget Feelgood Svenska AB och innan dess marknads-direktör på rekryteringssajten Monster Worldwide. Henriks ledarskapsbakgrund i kombination med djup kunskap om både affärs- och produktutveckling samt träning och hälsa är egenskaper som är särskilt värdefulla för Friskis&Svettis Stockholms fortsatta utveckling.

-          Henrik har arbetat som chef och ledare i över 20 år och har en för uppdraget perfekt profil. Vi i styrelsen är övertygade om att Henrik har de egenskaper som behövs för att få ännu fler att träna och uppleva rörelseglädje med oss, säger Christopher Friis, styrelseordförande för Friskis&Svettis Stockholm.

Henrik Ramstedt, verksamhetschef Friskis&Svettis Stockholm, 070-750 12 65
Christopher Friis, styrelseordförande Friskis&Svettis Stockholm, 070-549 04 79

FAKTA OM FRISKIS&SVETTIS STOCKHOLM

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med över 74 000 medlemmar och drygt 1 400 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 800 gruppträningspass i veckan. För mer information se www.sthlm.friskissvettis.se.

- Träning och hälsa ligger mig varmt om hjärtat och jag ser fram emot att utveckla föreningen vidare tillsammans med alla engagerade funktionärer och kompetenta medarbetare. Det ska bli oerhört spännande och roligt att leda ett av Sveriges starkaste varumärken.
Henrik Ramstedt, verksamhetschef Friskis&Svettis Stockholm
- Henrik har arbetat som chef och ledare i över 20 år och har en för uppdraget perfekt profil. Vi i styrelsen är övertygade om att Henrik har de egenskaper som behövs för att få ännu fler att träna och uppleva rörelseglädje med oss.
Christopher Friis, styrelseordförande Friskis&Svettis Stockholm