Nyetablering i Bromma: Friskis&Svettis Stockholm öppnar ny anläggning i Abrahamsberg

Friskis&Svettis Stockholm öppnar ytterligare en träningsanläggning, den här gången nära Brommaplan, på Registervägen 38 i Abrahamsberg. Den nya anläggningen blir föreningens första etablering i Västerort och den sextonde i Stockholms stad. Arbetet med lokalanpassning påbörjas nu och invigning sker i januari 2015.

Nyetableringen innebär att Friskis&Svettis Stockholm utökar verksamheten och erbjuder hela träningsutbudet i generösa lokaler om 1 700 kvm i två plan, där spinningen är integrerad i det 500 kvm stora gymmet.

- Vi har sökt efter en lokal i Bromma i flera år, eftersom många av våra medlemmar bor här. Nu har vi hittat den perfekta ytan. Satsningen är ett sätt för oss att tillmötesgå alla medlemmar som lojalt åkt över bron till våra befintliga anläggningar i väntan på en etablering i väst, säger Henrik Ramstedt,
chef för Friskis&Svettis Stockholm.

Anledningen till att föreningen expanderar är ökad medlemstillväxt. Anläggningens läge, ett stenkast från såväl tunnelbana som busshållplatser, innebär dessutom god tillgänglighet för fler medlemmar.

- Genom att blicka västerut lyckas vi utföra vårt uppdrag, att få fler stockholmare att träna och uppleva rörelseglädje. Enligt föreningens etableringsstrategi ska vi finnas där våra medlemmar bor, säger Ann-Catrine Norberg, operativ chef för
Friskis&Svettis Stockholm.

Den nya anläggningen öppnar i januari 2015 och redan nu startar arbetet med att rekrytera ett stort antal funktionärer. Föreningen fortsätter dessutom att leta efter fler lämpliga lokaler, med fokus på att finnas där medlemmarna bor, vid kommande etableringar. Efter pågående projektering vid Skanstull och i Bromma söker Friskis&Svettis Stockholm nu vidare efter nya möjliga etableringar i områden som Enskede och Liljeholmen/Hägersten.

Henrik Ramstedt, chef Friskis&Svettis Stockholm, 0720-70 05 44
Ann-Catrine Norberg, operativ chef Friskis&Svettis Stockholm, 08-429 70 31
Lotta Törnberg, kommunikationschef Friskis&Svettis Stockholm, 0768-56 80 26

1 500 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 900 träningspass i veckan. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

F&S Stockholm är Sveriges största ideella idrottsförening med 85 500 medlemmar och drygt 1 500 verksamma funktionärer. F&S Stockholm erbjuder ett stort och varierat utbud med över 60 olika typer av träning och totalt finns det drygt 900 träningspass i veckan fördelade på snart 16 anläggningar. För mer information: www.sthlm.friskissvettis.se

Vi har sökt efter en lokal i Bromma i flera år, eftersom många av våra medlemmar bor här. Nu har vi hittat den perfekta ytan. Satsningen är ett sätt för oss att tillmötesgå alla medlemmar som lojalt åkt över bron till våra befintliga anläggningar i väntan på en etablering i väst.
Henrik Ramstedt, chef
Genom att blicka västerut lyckas vi utföra vårt uppdrag, att få fler stockholmare att träna och uppleva rörelseglädje. Enligt föreningens etableringsstrategi ska vi finnas där våra medlemmar bor.
Ann-Catrine Norberg, operativ chef