Ny sajt lyfter IF Metalls kandidater till höstens val

I dag lanserar IF Metall en ny sajt, där väljarna kan finna industriarbetare som kandiderar för Socialdemokraterna i valet till kommun, landsting och riksdag. Allt för att underlätta för medlemmar och andra att välja kandidater som förstår industriarbetarnas villkor och kan lyfta de frågor som är viktiga för IF Metall.

- I Sverige bestäms mycket av villkoren på arbetsmarknaden genom förhandlingar mellan fack och arbetsgivare. Det är dock långtifrån allt. Mycket bestäms också i riksdagen. Det är där det beslutas om själva spelreglerna för arbetsmarknaden. Och i kommuner och landsting runt om i landet finns våra medlemmar - industriarbetare med djup förankring lokalt och regionalt. Därför är det extra viktigt att vi har politiker som förstår industriarbetarnas verklighet, säger Tomas With, vice förbundsordförande för IF Metall.

På sajten finns en databas där väljarna kan söka fram industriarbetare som kandiderar för Socialdemokraterna till kommun, landsting och riksdag. Kandidaterna är sökbara på kommuner, landsting och valkretsar och finns i hela landet.

Sökfunktionen och mycket annat som rör valet finns på röstapånågonsomvet.se

För mer information, kontakta IF Metalls presstjänst, 08-786 82 44, eller kommunikationschef Åsa Märs, 08-786 81 77