iFoodbag lanserar revolutionerande kylkasse - Nu visas produkten upp för allra första gången

Nu och då dyker en revolutionerande produkt upp som förändrar allt. Vi tror att iFoodbag är den typen av nyhet som kommer att förenkla livet för många. Nu bjuder vi på iFoodbag in till en presskonferens där företagets vd och grundare Karl Fallgren för första gången visar upp vår revolutionerande kylkasse och berättar om samarbetet med Mat.se.

Efter att nyligen ha tecknat ett avtal med det globala förpackningsföretaget Mondi är det dags för iFoodbag att ta nästa steg i den internationella utvecklingen. Nu inleder vi ett samarbete med Mat.se som kommer att leverera livsmedel på ett helt nytt sätt tillsammans med ett stort bilmärke. Vilket bilmärket är kommer att presenteras inom de närmsta dagarna. Denna affär innebär att Mat.se, tillsammans med biltillverkaren, kommer att möjliggöra smidig beställning av matvaror och recept direkt från bilen med leverans redan nästa dag. Det är också där vår unika bärkasse kommer in. iFoodbags teknologi gör att den vattentäta kassen är perfekt utformad för att klara av att hålla just livsmedel frysta och kylda upp till 24 timmar, olikt något annat som finns på marknaden idag.

Välkommen på presskonferensen för mer information och en första visning av iFoodbags unika produkt.

Plats:  Sturegallerian, Stureplan 4C, våning 4.
Tid:  Måndag 23 november, kl. 13.00-15.00.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Karl Fallgren, vd och grundare iFoodbag AB
Tfn: +46 76 163 47 03
E-post: karl.fallgren@ifoodbag.se

Gustaf Graah-Hagelbäck, Inmema PR
Tfn: +46 70 719 34 84
E-post: gustaf.graah-hagelback@inmema.com

Om oss

iFoodbag är den svenska uppstickaren i förpackningsbranschen som står bakom den unika pappersbärkassen med samma namn. Företaget startade 2013 med en vision om ett mer hållbart samhälle genom att erbjuda konsumenter och företag kostnadseffektiva, miljövänliga och tåliga förpackningslösningar som isolerar kylda och frysta varor likt en fryslåda. Bolaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sitt nytänkande och världsledande arbete.För mer information, besök gärna www.ifoodbag.com