Nu lanserar iFoodbag sin unika bärkasse med kyl- och frysfunktion

– Stor spridning när företaget ingår samarbete med Mat.se

Nu och då dyker en revolutionerande produkt upp som förändrar allt. iFoodbag är den typen av nyhet som kan komma att förenkla livet för många. Nu lanseras iFoodbags revolutionerande kylkasse när företaget ingår ett samarbete med Mat.se.

Efter att nyligen ha tecknat ett avtal med det globala förpackningsföretaget Mondi är det dags för iFoodbag att ta nästa steg i den internationella utvecklingen. Nu inleder företaget ett samarbete med Mat.se som kommer att leverera livsmedel på ett helt nytt sätt tillsammans med ett stort bilmärke. Denna affär innebär att Mat.se, tillsammans med biltillverkaren, kommer att möjliggöra smidig beställning av matvaror och recept direkt från bilen med leverans redan nästa dag. Det är också där iFoodbags unika bärkasse kommer in. iFoodbags teknologi gör att den vattentäta kassen är perfekt utformad för att klara av att hålla just livsmedel frysta och kylda under frakten hem till kunden, olikt något annat som finns på marknaden idag.

– iFoodbag ger oss möjlighet att ta vårt koncept ett steg längre genom att ytterligare öka flexibiliteten för våra kunder med fler leveransalternativ. Att kylkedjan kan säkras även efter att varorna lämnat våra leveransbilar öppnar såklart en värld av möjligheter vilket kommer att märkas i vårt erbjudande redan under morgondagen, säger Måns Danielsson, vd på Mat.se.

Produkten är anpassad för e-handelsföretag som säljer livsmedel över nätet såväl som fysiska livsmedelsbutiker. Dess teknologi innebär enklare och miljövänligare transporter av frysta och kylda varor, ökad kvalité på livsmedlen och mindre behov av tillsatser. Med iFoodbag hoppas företaget kunna minska matsvinnet och rädda mat som tidigare blivit förstörd i exempelvis varmt klimat, eftersom papperskassen har en kyl- och frysfunktion som håller varor nedfrysta och kylda i upp till 24 timmar.

– Det känns otroligt roligt att kunna leverera den här världsunika tekniken efter sju års arbete. Produkten har potential att förenkla livet för så många, och det känns verkligen fantastiskt att äntligen kunna presentera den. Med den här världsledande teknologin kommer bärkassen att bli nästa globala storsuccé, säger Karl Fallgren, vd och grundare av iFoodbag.

Ifoodbag i punktform:
- Idén föddes under Karl Fallgrens civilingenjörsutbildning på KTH.
- Innovationen omfattar ett nytt system som håller innehållet iskallt i produkten Ifoodbag.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Karl Fallgren, vd och grundare ifoodbag AB
Tfn: +46 76 163 47 03