34 procent av IFS kunder väljer IFS Managed Cloud på Microsoft Azure

IFS rapporterar en ökning av antal kunder som använder IFS Applications™ i molnet

IFS meddelar i dag på IFS World Conference 2016 i Göteborg att företagets molnerbjudande, IFS Managed Cloud på Microsoft Azure, har mottagits väl på marknaden med fler än en tredjedel av nya kunder som väljer ett molnbaserat affärssystem.

IFS Managed Cloud på Microsoft Azure, som lanserades den 5 maj, 2015, är en säker single-tenantlösning för IFS-produkter i den världsledande Azure-miljön. Lösningen låter kunder använda IFS Applications som en funktionstjänst med support dygnet runt.

Det senaste året har 34 procent av alla nya kunder i IFS tre största regioner (Amerika, Västeuropa och Skandinavien) valt att driftsätta IFS Applications 9 i molnet för att dra nytta av lösningens flexibla och kostnadseffektiva arkitektur. IFS kunder använder IFS Managed Cloud i sju Microsoft Azure-datacenter i USA, Europa och Asien.

–Vi är mycket nöjda över hur väl vår molnlösning har tagits emot av marknaden. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure erbjuder flexibilitet, säkerhet och pålitlighet – något som tilltalar kunder i våra prioriterade branscher. Genom att utnyttja Azures globala nätverk av datacenter kan vi leverera en framtidssäkrad molnlösning som minimerar risk, kostnader och komplexitet, säger Alastair Sorbie, VD, IFS.

–Microsoft Azure är en innovativ molnplattform som erbjuder våra kunder och partners en säker och global infrastruktur för att dra nytta av digital transformation. Vi är glada över den lyckade lanseringen av IFS Managed Cloud på Microsoft Azure och vi ser fram emot att fortsätta vårt givande samarbete, säger Neil Leslie, General Manager, Developer Experiences, Microsoft.

Mer information om IFS Managed Cloud på Microsoft Azure finns här: www.ifsworld.com/se/losningar/ifs-applications/cloud.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/