Açotubo Group väljer IFS Applications för att stödja sin verksamhet

En av Brasiliens största stålproducenter och -distributörer, Açotubo, investerar US$ 1,3 miljoner i ett heltäckande molnbaserat affärssystem för att hantera bolagets komplexa verksamhet och öka effektivitet och kontroll

IFS meddelar att Açotubo Group, en av Brasiliens ledande distributörer av balkar och rör av stål, har valt IFS Applications™ för att stödja processer som inköp, tillverkning, planering och underhåll.

Grundat 1974, Açotubo Group erbjuder en omfattande portfölj av produkter och lösningar. Företaget är en av de största distributörerna i Brasilien av stålrör och balkar, anslutningar, dragna ståldelar, rostfritt stål, industriella tjänster och förtöjningssystem. Açotubo Group har en årlig omsättning på mer än 800 miljoner R$ och cirka 900 anställda. Koncernen har sitt huvudkontor i São Paulo och täcker hela landet genom filialer i Salvador, Porto Seguro, Caxias do Sul, Belo Horizonte, Curitiba, Rio de Janeiro och Sertãozinho.

IFS Applications väntas gå i drift i koncernens huvuddivisioner inom sex månader. De återstående divisionerna kommer att gå i drift inom ett år och IFS Applications kommer då att stödja totalt 350 användare. Företagets investering i IFS Applications bekräftar dess engagemang för kvalitet och utmärkt kundservice.

– Genom att implementera det nya systemet vill vi säkerställa effektivitet, leverera högre kvalitet till våra kunder och uppnå sömlös integration med leverantörer, säger Ribamar Bassi, försäljningschef på Açotubo Group.

– IFS uppfyllde bäst de krav på flexibilitet och kontroll som vi ställde inom detta projekt, säger Bruno Bassi, styrelserådgivare Açotubo Group.

– Vi är stolta över att ha valts av Açotubo, i tuff konkurrens mot de andra stora affärssystemsleverantörerna. Açotubo Group har en komplex verksamhet som kräver flexibilitet och IFS Applications omfattande funktionalitet stödjer Açotubos samtliga affärsprocesser, säger Lávio Falcão, VD, LatinIFS. Om du vill veta mer om hur IFS stödjer kunder inom tillverkningsindustrin, vänligen besök: www.ifsworld.com/se/branscher/industriell-tillverkning/.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

Om Açotubo Group

Açotubo Group grundades 1974 och är nu en av Brasiliens största distributörer av stålbalkar, -rör och komponenter. Açotubo Groups affärsprinciper och strategier gör företaget till en ledare inom sitt område. Bolaget driver sex divisioner: rör och balkar, anslutningar, kalldragna delar och tillbehör, rostfritt stål, industriella tjänster och förtöjningssystem. Açotubo Group har sitt huvudkontor i São Paulo och har filialer i Salvador, Porto Seguro, Caxias do Sul, Belo Horizonte, Curitiba, Rio de Janeiro och Sertãozinho.

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 juni 2015 kl. 16.30.