Addovation fördjupar partnerskapet med IFS och blir certifierad återförsäljare av IFS Applications

Växande skandinaviskt konsultbolag stödjer IFS tillväxt i olja- och gasbranschen samt relaterade segment

IFS meddelar att företaget utökar samarbetsavtalet med konsultföretaget Addovation, som sedan tidigare är en del av IFS Partner Network. Som certifierad återförsäljare breddar Addovation arbetet till att omfatta både försäljning, implementering och support av IFS Applications™.

Addovation är ett snabbväxande skandinaviskt konsultföretag inom affärssystem med ett drygt 30-tal anställda på kontoren i Göteborg och Luleå i Sverige, samt i Drammen i Norge.

– IFS är en perfekt partner för Addovation att växa tillsammans med. Vi har samarbetat med IFS under flera år och vet att IFS Applications passar företag inom olja- och gassektorn och relaterade segment väldigt väl. Därför känns det naturligt att nu ta nästa steg i samarbetet och bli en återförsäljare av systemet, säger Per Inge Sævareid, VD på Addovation.

– Vi är mycket nöjda med partneravtalet med Addovation, vilket stöder IFS strategi att växa genom partnersamarbeten. Addovations spetskompetens inom olja och gas och relaterade segment, samt omfattande erfarenhet av affärssystem på den skandinaviska marknaden kommer att ge IFS kunder ökade valmöjligheter samtidigt som det ger IFS ett starkare erbjudande och högre säljkapacitet, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

IFS och Addovation har ett flertal gemensamma kunder sedan tidigare, bland annat Jotun och Servi Group. Addovation har även varit delaktiga i implementeringen hos de båda IFS-kunderna Songa och Yinson. Inom ramen för samarbetsavtalet kommer Addovations konsulter att utbildas och certifieras genom IFS utbildningsprogram IFS Academy. Via programmet får Addovation även tillgång till IFS Upgrade Factory, en arbetsgrupp inom IFS som arbetar dedikerat med uppgraderingar. Bara under det senaste året har detta initiativ bidragit till över 100 skandinaviska kunduppgraderingar med en snabbare uppgraderingstid och sänkta kostnader som följd.

IFS arbetar långsiktigt med att förstärka sitt partnernätverk för att sälja mer genom samarbetspartners mot såväl större som mindre företag. Avtalet med Addovation är det tredje som IFS ingått på kort tid med kanalpartners för att nå små och medelstora företag i Skandinavien. Tidigare i höst startades även återförsäljarsamarbeten med konsultföretagen Implema och Novacura. Under våren 2015 ingick IFS också ett samarbete med Accenture för att nå större företag och hjälpa dem på strategisk nivå.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Addovation

AddovationTM levererar tjänster och lösningar för att hjälpa kunder att bli mer konkurrenskraftiga. Med fokus på användarvänlighet och processeffektivitet hjälper Addovation kunder som använder företagets automations- och mobila lösningar globalt. Status som certifierad IFS-återförsäljare är ett led i företagets tillväxtstrategi. Addovation startades 2008, och är ett av Norges snabbast växande företag, samt har blivit utsedd till Gasellföretag två gånger. Läs mer på www.addovation.com.

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/