Ändring av totala antalet aktier och röster i bolaget

​Under november 2010 har optionsprogrammet som upprättades under 2009 delvis utnyttjats. Med anledning av detta har det totala antalet aktier och röster i bolaget förändrats.

Under 2009 upprättade IFS ett incitamentsprogram innebärande att ledande befattningshavare och nyckelpersoner erbjöds att, på marknadsmässiga villkor, förvärva teckningsoptioner i bolaget. Optionerna ger innehavaren rätt att förvärva aktier av serie B. Utnyttjandet av optioner i detta program medför därmed en förändring av det totala antalet aktier och röster i bolaget.

Den 31 oktober 2010 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 26 441 922, varav 1 390 470 aktier av serie A och 25 051 452 aktier av serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgick till 3 895 615,2.

Under november 2010 har delutnyttjande av optionsprogrammet som upprättades under 2009 medfört en ökning av antalet aktier av serie B med 1 000 och en ökning av totala antalet röster med 100,0.

Den 30 november 2010 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 26 442 922, varav 1 390 470 aktier av serie A och 25 052 452 aktier av serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgick till 3 895 715,2.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2009 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2010 kl. 19.00.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Teknikringen 5, Box 1545, 581 15 Linköping.