Ändring av totala antalet aktier och röster i IFS

I enlighet med beslut vid årsstämman 2013 har 409 092 B-aktier makulerats under juli 2013. Med anledning av detta har det totala antalet aktier och röster i bolaget förändrats.

Den 28 juni 2013 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 25 380 922, varav 1 289 832 var A-aktier och 24 091 090 var B-aktier. Det totala antalet röster i bolaget uppgick till 3 698 941,0.

I enlighet med beslut som antogs vid årsstämman den 26 mars 2013 och efter beslut av Bolagsverket har aktiekapitalet under juli 2013 minskats med 8 181 840 kronor genom makulering av 409 092 B-aktier. Detta har medfört en minskning av antalet B-aktier med 409 092 och en minskning av totala antalet röster med 40 909,2.

Den 31 juli 2013 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 24 971 830, varav 1 289 832 var A-aktier och 23 681 998 var B-aktier. Det totala antalet röster i bolaget uppgick till 3 658 031,8.

Den 31 juli 2013 innehade IFS 200 000 B-aktier i eget förvar.

IFS är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2 800 anställda. Nettoomsättningen 2012 uppgick till 2,7 miljarder kronor. Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld. Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: blogs.ifsworld.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 juli 2013 kl. 18.00.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues