Beijer Electronics går i drift med IFS Applications och IFS Enterprise Explorer

Det högteknologiska tillverkningsföretaget Beijer Electronics har driftsatt IFS Applications 7.5 i divisionerna Industrial Data Communications och HMI i Sverige. Lösningen inkluderar IFS Enterprise Explorer, ett innovativt användargränssnitt utvecklat för att förbättra användarupplevelse genom intuitiv navigering inspirerad av webbaserade applikationer.

Beijer Electronics är ett ledande företag inom högteknologisk industriell automation och datakommunikation. Företaget har valt att implementera IFS Applications genom hela koncernen för att stödja och standardisera dess affärsprocesser. IFS Applications utmärkte sig genom att erbjuda rätt funktionalitet och god användarvänlighet via användargränssnittet IFS Enterprise Explorer.

– I dag förväntar sig i synnerhet våra unga användare ett kompetent och modernt gränssnitt som IFS Enterprise Explorer. Användarvänlighet var därför en viktig faktor i valet av affärssystem och en av anledningarna till att vi valde IFS Applications. Genom att implementera IFS Enterprise Explorer säkrar vi produktivitet genom att möjliggöra enkel navigering genom våra affärsdata, säger Joakim Stolt, IT-chef på Beijer Electronics.

– Vi har en djup förståelse för Beijer Electronics komplexa och multinationella verksamhet. Vår ambition har alltid varit att utforma lösningar som sätter användaren i centrum och som erbjuder enkel navigering och dataregistrering. Vi är övertygade om att Beijer Electronics kommer att dra stor nytta av vårt fokus på användbarhet och användarupplevelse, säger Dan Matthews, teknikchef på IFS.

Användbarhet har under många år varit ett mycket viktigt fokusområde för IFS, något som har uppskattats högt av företagets kunder. De stora framgångar som IFS Enterprise Explorer har rönt på marknaden innebär att IFS fortsätter satsningen på användarupplevelse i alla utvecklingsprojekt. Under den senaste tiden har IFS lanserat en ny BI-lösning, samarbetsverktyg inspirerade av social media samt IFS Touch Apps. Gemensamt för alla nya lösningar är en modern användarupplevelse och intuitiv och användarvänlig design. IFS fortsätter sin omfattande satsning på innovativ användarupplevelse och kommer inom kort att lansera en förbättrad användarupplevelse i samband med nästa huvudversion.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Beijer Electronics
Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 16 länder och en omsättning på 1,2 miljarder kronor 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE.

Mer information finns på www.beijerelectronics.se

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.