Bugaboo väljer IFS Applications 9 för att stödja snabb internationell tillväxt

Den globala barnvagnstillverkaren kommer att implementera IFS-lösning för 800 användare

IFS meddelar att Bugaboo International har valt IFS Applications™ 9 för att stödja en rad olika affärsprocesser, inklusive ekonomi, inköp, tillverkning, försäljning, kvalitetssäkring, produktlivscykelhantering samt HR.

Bugaboo International BV är en global tillverkare av barnvagnar samt bagageserien Bugaboo Boxer för resenärer. Företagets produkter säljs i fler än 50 länder världen runt. Bugaboo har har fler än 1 200 anställda vid sitt huvudkontor i Amsterdam samt vid kontor i Storbritannien, Tyskland, Sverige, Italien, Spanien, USA, Frankrike, Australien samt monteringsfabriken i Kina.

Bugaboo lanserade tillväxtprogrammet ”Connect” i syfte att etablera mer effektiva och flexibla affärsprocesser som stöds av ett högkvalitativt affärssystem.

Som plattformen för tillväxtprogrammet kommer IFS Applications 9 att ge Bugaboo ett globalt system för produktion, försäljning och ekonomi. Ett enhetligt affärssystem kommer dessutom att effektivisera samarbetet mellan försäljning, tillverkning och Bugaboos huvudkontor, vilket kommer att förbättra företagets ledtider och kundservice.

– Vi valde IFS Applications eftersom det var den bästa lösningen för tillverkning. IFS har en global närvaro och vi var imponerade över deras förståelse för våra behov samt över lösningen som vi nu implementerar. Vår ambition är att utöka vår internationella verksamhet, vilket kräver ett modernt affärssystem. Med IFS kan vi etablera just en sådan plattform, säger Barry van der Groep, CIO, Bugaboo.

– Bugaboo är ett ikoniskt nederländskt varumärke och vi är stolta över att jobba tillsammans med dem för att leverera vårt branschledande affärssystem. Vi ser fram emot att hjälpa Bugaboo förverkliga sina planer för fortsatt internationell tillväxt, säger Marco Verdonschot, områdeschef för IFS i Benelux.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Bugaboo

Bugaboo är ett nederländskt designföretag som utvecklar och producerar mobilitetsprodukter. Bugaboo är känt för sin innovativa och banbrytande design av barnvagnar och bagagesystem. Bugaboo startades 1999 som ett litet företag men har växt till en global aktör. Bugaboos produkter finns nu tillgängliga i över 50 länder. Besök bugaboo.com för mer information.

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/