Byggmax väljer IFS Applications 9 för fortsatt tillväxt

Byggmax, den ledande återförsäljaren av byggvaror för proffs och hemmafixare, uppgraderar till IFS Applications 9 för att stödja över 500 anställda i cirka 130 butiker i tre länder

IFS meddelar att Byggmax har valt att uppgradera till IFS Applications™ 9 samt utöka sin lösning med funktionalitet för centrala affärsprocesser som inköp, ekonomistyrning, lagerhantering, logistik och e-handel.

Byggmax är en ledande återförsäljare av byggvaror i Norden med cirka 130 butiker i Sverige, Norge och Finland samt en snabbt växande e-handel. Företaget har använt IFS Applications sedan 2006 och valde nyligen att uppgradera och utöka sin IFS-lösning för att stödja sin ambitiösa tillväxtstrategi.

För att öka sin effektivitet och flexibilitet har Byggmax valt att implementera IFS Applications 9 för att dra nytta av funktionalitet som den nya applikationsarkitekturen, IFS Lobby-gränssnittet, samt aviseringssystemet IFS Streams. Byggmax har valt att implementera funktionalitet för ekonomistyrning, distribution, logistik och återförsäljning.

– Genom att uppgradera till IFS Applications 9 får vi en mer flexibel lösning för att stödja vår tillväxt. Ett effektivt IT-system som effektiviserar vår logistik och försäljning kommer att hjälpa oss att även fortsättningsvis erbjuda ett brett sortiment produkter till konkurrenskraftiga priser både i butik samt online. IFS Applications 9 kommer dessutom att ge oss en mer flexibel och kostnadseffektiv arkitektur samt utökade möjligheter för mobilitet och processautomatisering, säger Pernilla Walfridsson, CFO, Byggmax.

– Vi är glada över att fortsätta vårt samarbete med Byggmax, som är ett snabbt växande företag och ett välrespekterat varumärke i Norden. Vi fortsätter att se stora återförsäljare välja IFS Applications tack vare vår flexibla arkitektur och kraftfulla branschfunktionalitet. Vi ser fram emot att jobba med Byggmax samtidigt som vi fokuserar på att vidareutveckla IFS erbjudande för detaljhandel och e-handel, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Mer information om hur IFS stödjer företag inom detaljhandeln: www.ifsworld.com/se/branscher/retail/.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Byggmax

Byggmax är en ledande återförsäljare av byggvaror för proffs och hemmafixare. Företaget har cirka 130 butiker i Norden samt en snabbt ökande e-handel. www.byggmax.se

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/