Europeiska aluminiumproducenten Aludium ökar effektiviteten med IFS Applications 9

Heltäckande affärssystem från IFS kommer att driftsättas vid Aludiums fabriker i Spanien och Frankrike

IFS meddelar att Aludium, en ledande producent av aluminiumprodukter, har valt IFS Applications™ 9 för att integrera sina affärsprocesser. Avtalet avser licenser och tjänster till ett värde om drygt 1 miljon euro.

Aludium, en del av Atlas Holdings, är en ny och dynamisk aktör som levererar aluminiumprodukter via ett nätverk av högteknologiska tillverknings- och forskningsanläggningar i Spanien och Frankrike.

Aludium såg fördelarna med att använda ett helintegrerat affärssystem och började därför leta efter en central lösning som kunde ersätta sin portfölj av olika affärslösningar.

– Vårt mål var att hitta ett flexibelt och heltäckande affärssystem som kunde konsolidera våra arbetsflöden och därigenom säkra flexibilitet och effektivitet. IFS erbjöd den mest attraktiva lösningen, både vad gäller standardstöd för våra processer och IFS-konsulternas kapacitet att leverera en snabb implementering, säger Manuel Ruano, COO, Aludium.

– Vi är stolta över avtalet med Aludium, en av Europas mest framstående aluminiumleverantörer. IFS har lång erfarenhet av att leverera snabba implementeringar till internationella tillverkare över hela världen. Vi ser fram emot att hjälpa Aludium uppnå sina affärsmål, säger Gustavo Brito, CEO, IFS Ibérica.

IFS-lösningen som Aludium har valt inkluderar stöd för tillverkning, logistik, underhåll, ekonomi, beslutsstöd och personalhantering. Lösningen förväntas vara implementerad under första kvartalet 2016.

Mer information om hur IFS stödjer företag inom industriell tillverkning finns här: www.ifsworld.com/se/branscher/industriell-tillverkning/.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 juni 2015 kl. 14.45.