Globala ingenjörs- och designföretaget ÅF satsar på IFS Applications 10

IFS ERP-lösning ger ÅF ett robust projektstöd för att driva tillväxt och operativt kunnande

IFS, den globala affärssystemleverantören, meddelar att det internationella ingenjörs- och designföretaget ÅF, verksamt inom branscher som energi, industri och infrastruktur, har valt att implementera IFS Applications™ 10.

IFS Applications 10 erbjuder ÅF en användarvänlig och framtidssäkrad IT-plattform som stöder affärskritiska processer över företagets olika affärsenheter, regioner och länder. Lösningen omfattar funktioner för att stödja alla typer av projekt, från små tids- och materialbaserade till stora och komplexa implementationer.

– Vi letade efter en modern och användarvänlig lösning för att stödja hela vårt erbjudande i vår globala organisation. Vi ville också ha en partner med stark lokal närvaro här i Skandinavien och en leverantör som kunde stödja oss, både i vår nuvarande verksamhet och i framtiden, säger Magnus Berger, ansvarig för ÅF:s Performance Management-avdelning.

– ÅF är ett av Sveriges mest respekterade varumärken och vi är mycket stolta över att ha blivit utvalda för att stödja företagets framtida tillväxt och värdeskapande. Denna strategiskt viktiga affär är ytterligare bevis på styrkan i vår lösning och vår ledande ställning inom projektbaserade branscher. Vi ser fram emot att samarbeta med ÅF för att rusta de anställda med bättre verktyg och driva produktiviteten inom hela koncernen, säger Elni Kullmer, chef för IFS i Skandinavien.

IFS Applications kommer initialt att rullas ut i Sverige, följt av Norge, Danmark, Finland, Schweiz och Tjeckien. Implementeringen startar under pågående kvartal.

IFS-lösningen kommer att omfatta stöd för projektledning, inköp, ekonomistyrning, försäljning och service, och kommer att drivas i IFS Managed Cloud.

För att läsa mer om IFS Applications 10, se https://www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om ÅF

ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen. För mer information, se www.afconsult.com

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/