IFS Applications 9 kommer att lanseras på IFS World Conference 2015

IFS World Conference äger rum den 5–7 maj 2015 i Boston, USA

IFS meddelar att den nya versionen av företagets utökade affärssystem, IFS Applications™ 9, kommer att lanseras i samband med IFS World Conference 2015, som kommer att hållas 5–7 maj 2015 i Boston, USA. Konferensdeltagarna kommer att vara de första att få information om den nya funktionaliteten i IFS Applications 9 (registrera deltagande här).

IFS Applications 9 bygger på den plattform som har gjort IFS till en framstående branschledare*. Den kommande versionen kommer att erbjuda nya och befintliga kunder ett stort antal förbättringar beträffande flexibilitet och användarvänlighet samt ny kraftfull funktionalitet anpassad för att stödja kunder i IFS prioriterade branscher.

I linje med IFS kvalitetsfokus har IFS Applications 9 testats internt och externt. IFS samarbetar genom ett pilotprogram med ett antal globala företag i USA, Skandinavien och Europa. Dessa företag är verksamma inom service & underhåll, högteknologi, tillverkning samt offshore-entreprenad. Mer information om pilotkundernas erfarenhet av IFS Applications 9 kommer att göras tillgänglig under IFS World Conference i maj 2015.

– Vi ser fram emot att kunna avslöja de nya funktionerna i IFS Applications 9 i maj nästa år. Genom att följa våra prioriterade industriers utveckling samt genom våra kunders återkoppling kan vi presentera en version som sätter en ny standard för användarvänlighet och flexibilitet. Med IFS Applications 9 har vi gjort en rad strategiska investeringar som syftar till att förnya och förbättra användarupplevelsen samt att erbjuda våra kunder ännu mer affärsnytta, säger Thomas Säld, IFS SVP R&D.

IFS World Conference 2015 kommer att erbjuda tre dagar med föreläsningar, världsledande teknologi, utbildning, nätverkande och underhållning i syfte att främja affärsflexibilitet, hjälpa kunder att komma närmare sina verksamheter samt illustrera hur man kan dra nytta av förändring.

* IFS utnämndes som ledare i Gartner Magic Quadrant for Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies, 2013

Kontaktinformation

Marcus Stober, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 600 anställda. IFS stödjer fler än 2 200 kunder och är verksamt i fler än 60 länder genom lokala kontor och partners. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/