IFS bland de första att erbjuda appar på Samsung KNOX™

IFS har nyligen lanserat appen IFS Notify Me™Samsung KNOX, den heltäckande plattformen för säker företagsmobilitet. Lanseringen gör IFS till en av de första affärssystemsleverantörerna att dra nytta av plattformen till fördel för sina kunder.

Samsung KNOX är en heltäckande mobilitetslösning som inriktar sig mot säkerhetsbehoven inom IT samt användarintegritet. Plattformens omfattande säkerhetsfunktioner innebär säker implementering av Android-appar i linje med företagets nätverkspolicy.

IFS Notify Me är en affärsapp för attestering av inköp, fakturor och reseutgifter. IFS ambition är att göra hela IFS Touch Apps-familjen tillgänglig på Samsung KNOX.

– Som en av de första affärssystemsleverantörerna kan IFS erbjuda sina kunder de avancerade säkerhets- och kontrollfunktioner som möjliggörs av Samsung KNOX för att skydda affärsdata från läckage, sabotageprogram, och attacker. Genom att skapa en säker zon för affärsapplikationer och data på den mobila enheten förblir användarens personliga data privata, säger Dr. Injong Rhee, Senior Vice President, Technology Strategy, KNOX Business and B2B R&D Group, Samsung Electronics.

– Säkerhet är ett tema som genomsyrar all utveckling på IFS. Därför har vi valt att utöka vår serie IFS Touch Apps till Samsung KNOX-plattformen. Allt fler företag implementerar BYOD-strategier, vilket skapar ett behov av avgränsade Android-plattformar som garanterar säkerhet på ett sömlöst och intuitivt sätt, säger Dan Matthews, CTO, IFS.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2100 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2012 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citat

Som en av de första affärssystemsleverantörerna kan IFS erbjuda sina kunder de avancerade säkerhets- och kontrollfunktioner som möjliggörs av Samsung KNOX för att skydda affärsdata från läckage, sabotageprogram, och attacker. Genom att skapa en säker zon för affärsapplikationer och data på den mobila enheten förblir användarens personliga data privata.