IFS håller den första Industry Advisory Council för den projektbaserade industrin

I dag arrangerar IFS den första Project-based industry Advisory Council (PAC) – ett forum fokuserat mot den projektbaserade industrin. Målet är att etablera en plattform för utbyte av kunskap och erfarenheter mellan IFS och dess kunder inom den projektbaserade industrin. De inbjudna är världskända organisationer som är alla ledare inom sina respektive fält och agendan fokuserar på möjligheter och utmaningar inom dagens projektbaserade industri.

IFS har under många år arbetat aktivt för att skapa forum där kunder och partner kan mötas för att diskutera marknadens utmaningar samt utbyta idéer. Utöver användargrupper och OpenIFS – IFS online-community – utgör Industry Advisory Councils en kontaktyta där kunder och IFS globala industriexperter kan diskutera behov, krav och idéer under öppna former. Dagens möte blir det första som fokuserar på den projektbaserade industrin, ett område där IFS har många års erfarenhet.

- Ett av de centrala målen med denna Industry Advisory Council är att maximera fördelarna som våra kunder får genom att använda projektbaserade lösningar. För IFS är det mycket att vinna på att lyssna på våra kunder, som sitter på det verkliga kunnande inom projekthantering. Våra kunder får möjlighet att påverka IFS produktriktning, vilket innebär att deras rutiner kan bli en del av produkten, säger Kenny Ingram, Global Industry Director, Construction and Contracting, IFS.

STX OSV, den globala skeppsbyggnadskoncernen, är ett av företagen som deltar på mötet.

- Det är viktigt för oss att ha en engagerad och lyhörd affärssystemsleverantör. Det är också viktigt för oss att kunna prata med andra företag, som upplever samma utmaningar inom den projektbaserade insdustrin. Jag tror att samarbete på denna nivå till sist gagnar alla parter, säger Noralf Gamlem, CIO på STX OSV.

Den projektbaserade industrin är en av IFS fokuserade marknader, vilket innebär att den första Advisory Council är särskilt viktig för framtida produktutveckling i ett fält som karaktäriseras av komplexa affärsprocesser och rigida tids- och kostnadsbegränsningar. IFS projektbaserade lösningar erbjuder ett integrerat system för hantering av projektets totala livscykel, med särskilt fokus på HR, ekonomi och underhåll.

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2009 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på
www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat I Sverige. Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.