IFS lanserar ny och förbättrad version av IFS Mobile Workforce Management

Nya versionen stödjer automatiserad resursplanering och schemaläggning samt utökade möjligheter för driftsättning i molnet

IFS meddelar i dag vid IFS World Conference 2016 i Göteborg lanseringen av IFS Mobile Workforce Management version 5.8.

Den nya versionen inkluderar följande förbättringar:

• Automatisk generering av arbetsskift: Den nya versionen stödjer automatisk planering och schemaläggning av individer eller grupper baserat på begränsningar som antal arbetstimmar, antal arbetsdagar samt tillåtna arbetsskift. Med ett klick kan lösningen automatiskt planera skift som är optimerade för företagets verksamhet.
  • Självlärande schemaläggning: Denna funktion drar nytta av ett utökat dataarkiv som möjliggör smartare planering baserat på historiska data. Lösningen lär sig automatiskt att producera exakta arbetsscheman genom att analysera ett brett dataurval inklusive genomsnittlig arbetstid per uppdragstyp, kund och kontakt.
  • Nya alternativ för driftsättning i molnet: Funktioner som kapacitetsplanering och målbaserad schemaläggning kan nu köras i skalbara, multi-tenant Microsoft Azure-miljöer. Detta innebär bättre stöd för användare som sällan använder systemet samt maximal systemtillgänglighet för lösningens dynamiska planeringsmotor (DSE).
  • Optimering för big data: Den nya versionen erbjuder ännu bättre stöd för stora datamängder, inklusive stöd för aggregering och separering av planeringsdata, utökade möjligheter för filtrering av uppgifter samt intelligent fördelning av processortid.
  • Förbättrad visualisering: En ny cockpit hjälper användaren att få översikt över viktiga nyckeltal för snabbare tillgång till data samt en bättre användarupplevelse.

– Den nya versionen av vår dynamiska planeringslösning representerar en betydande investering och hjälper våra kunder effektivisera sina processer. Vi har dessutom gjort lösningen ännu mer flexibel tack vare de nya möjligheterna för driftsättning i molnet samt hantering av stora datamängder. Detta kommer att hjälpa våra kunder att effektivisera sin resursanvändning, vilket innebär både tids- och kostnadsbesparingar, säger Jørgen Rogde, produktdirektör, IFS.

Mer information om IFS Mobile Workforce Management finns här: www.ifsworld.com/se/losningar/enterprise-service-management/mobile-workforce-management/.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/