IFS placerad som ledare i Gartners Magic Quadrant for Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies

Gartner utnämner IFS som ledare för andra året i rad

IFS meddelar att företaget, med affärssystemet IFS Applications™ 8, har utsetts som ledare i Gartners Magic Quadrant for Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies av Christian Hestermann et al.,  publicerad 26 november, 2014. IFS har placerats som ledare för andra året i rad och har förbättrat sin position vad gäller ”helhetlig vision” samt ”förmåga att exekvera”.

– Vi är mycket stolta över att bli utnämnda som ledare inom branschen för andra året i rad. Ett mycket stort antal kunder har uppgraderat till IFS Applications 8 sedan lanseringen i 2012. Vi är särskilt glada över att Gartner uppmärksammar bredden och skalbarheten hos lösningen, som bedöms ha ett av de mest användarvänliga gränssnitten i denna Magic Quadrant. Rapporten understryker också vår globala leveranskapacitet samt vårt fortsatta fokus på att expandera vårt partnernätverk, inklusive nya samarbeten med globala systemintegratörer, säger Alastair Sorbie, VD, IFS.

– Vi har haft ett mycket framgångsrikt år med en dubbelsiffrig tillväxt, en av de högsta i denna Magic Quadrant. Vi delar Gartners uppfattning om att detta är tack vare våra stora produktinvesteringar och att vi alltjämt håller fast vid våra bransch- och segmenteringsstrategier. Vår placering i Gartners Magic Quadrant är resultatet av vår långsiktiga kvalitetsmedvetenhet och vår förmåga att leverera mjukvara som är bland de enklaste att implementera och använda. Vår starka kundbas är ett bevis på detta liksom det senaste kvartalets positiva siffror, forsätter Sorbie.

Gartner beskriver ledarföretag på följande sätt: Ledande affärssystemsleverantörer till mellanstora företag har produkter med djup och robust funktionalitet som stödjer en rad kärnprocesser hos användaren. Dessa leverantörer är inte nödvändigtvis de största sett till intäkter, utan erbjuder erkända produkter, har en dokumenterat framgångsrik relation till sina kunder och kan påvisa en växande marknadsandel. Dessa har dessutom en tydlig strategi för hur dess produkter ska utvecklas till en nästa generations affärslösning som kan implementeras inom kundbasen utan större påfrestningar.

Gartner Magic Quadrant finns tillgänglig kostnadsfritt på IFS webbplats: http://www.ifsworld.com/en/news/industry-analyst-research/

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Marcus Stober, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 600 anställda. IFS stödjer fler än 2 200 kunder och är verksamt i fler än 60 länder genom lokala kontor och partners. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/