IFS tecknar samarbetsavtal med Accenture kring försäljning och leverans i Norden

IFS meddelar att företaget har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Accenture. IFS och Accenture kommer att tillsammans utveckla möjligheter i syfte att öka IFS licensförsäljning och Accentures försäljning av implementerings- och applikationstjänster relaterade till IFS Applications.

IFS och Accenture kommer att förstärka Accentures befintliga IFS-verksamhet genom utbildning och certifiering av cirka 100 konsulter genom IFS Academy.

Avtalet löper över en femårsperiod och kan utökas till andra geografiska områden.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 3 mars 2015 kl. 12.00.