JLA implementerar IFS Applications 9

IFS Applications 9 har valts som nytt ekonomi- och servicekontraktssystem inom JLA:s växande verksamhet i en affär värd cirka 1 miljon pund

IFS meddelar att JLA, en av Storbritanniens ledande leverantörer av industriell tvätt- och cateringutrustning, kommer att implementera IFS Applications™ 9 inom hela verksamheten.

IFS Applications 9 kommer att förse JLA med ett avancerat system för att hantera kundavtal, inklusive servicekontrakt, uthyrning och underhåll samt ekonomistyrning, inköp, inventering och produktion i en central lösning. Systemet kommer att ge JLA nya möjligheter att kontrollera och förbättra kvaliteten och effektiviteten av sin kundservice.

– Vi valde IFS Applications 9 eftersom systemet stödjer JLA:s behov samt är tillräckligt flexibelt för att anpassas efter förändrade marknadsvillkor, vilket utgör grunden för ett långsiktigt och strategiskt förhållande. Projektet kommer att startas omedelbart och beräknas vara slutfört i andra kvartalet 2017, säger James Greenman, Chief Information Officer, JLA.

– Vi är mycket glada över att arbeta med ett så kundfokuserat och snabbväxande företag. Vårt arbete med JLA är ytterligare bevis på vår styrka att hjälpa serviceföretag hantera sina affärsprocesser och vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete, säger Paul Massey, Managing Director, IFS UK.

Mer information om hur IFS stödjer företag i servicebranschen finns här: www.ifsworld.com/se/losningar/enterprise-service-management/.

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

Om JLA

JLA-koncernen är Storbritanniens ledande leverantör av tvätt- och cateringutrustning. JLA är ett innovativt företag som levererar produkter och tjänster till tiotusentals företag. Bakom företagets framgång ligger tillgång till marknadsledande utrustning, förstklassig kundservice samt garanterad tillgång till servicetekniker sju dagar i veckan.

JLA har fler än 700 anställda, inklusive 270 tekniker i Storbritannien och Irland.

www.jla.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 juni 2016 kl. 10.30.