Ledande europeisk papperstillverkare konsoliderar globala affärsprocesser med IFS

IFS Applications ska stödja internationell expansion och ekonomisk tillväxt

IFS meddelar att en ledande internationell papperstillverkare har valt att implementera IFS Applications™ som sitt globala affärssystem. Avtalet avser licenser och tjänster till ett värde om 12 miljoner kronor.

Efter en omfattande förstudie har företaget valt att implementera IFS Applications som sitt centrala affärssystem över sitt globala nätverk av produktionsanläggningar samt vid huvudkontoret. Implementeringen kommer att stödja företagets internationella expansion och ekonomiska tillväxt.

Företaget genomförde en rad förstudier med dess befintliga affärssystemsleverantörer, bland andra SAP, Infor och Epicor. Företaget valde IFS som ny leverantör då IFS Applications kunde erbjuda effektivt stöd för verksamhetens behov och juridiska krav genom hela dess globala organisation i en central lösning.

Implementationen av komponenter för ekonomi och sourcing startar omedelbart och kommer att utföras av globala projektgrupper från båda företagen. Tekniskt arbete, integrationer, migrationer, konfigurationer och vissa applikationstjänster kommer att utföras av IFS.

Kontaktinformation

Marcus Stober, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 600 anställda. IFS stödjer fler än 2 200 kunder och är verksamt i fler än 60 länder genom lokala kontor och partners.

Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 21 november 2014 kl. 13.00.