Mekra Lang, ledande leverantör av system för säker sikt för nyttofordon väljer IFS Applications

Efter en omfattande utvärderingsprocess har det tyska företaget Mekra Lang, en ledande tillverkare av spegel- och kamerasystem för yrkesfordon, valt IFS Applications för att stödja sitt mål om att bli mer flexibelt. Avtalet är värderat till flera millioner US-dollar i licenser och konsulttjänster.

– I IFS har vi funnit en ERP-partner som, i likhet med Mekra Lang, är ett medelstort företag med global räckvidd. MEKRA Lang är privatägt och är känt som ett mycket pålitligt företag med ett starkt kundfokus. För oss är det viktigt att etablera ett helt kundinriktat ERP-system som återspeglar detta fokus. Som den globala marknadsledaren i spegel- och kamerasystem för yrkesfordon behöver vi en ERP-lösning med beprövad kapacitet och effektivitet samt en flexibilitet som stödjer vår verksamhet och våra produkter, vilka har en hög innovationspotential. Vi är övertygade om att vi har funnit rätt partner i IFS för förverkligandet av våra avancerade mål, säger Susanne Lang, General Manager, Mekra Lang, om företagets strategiska val av IFS.

IFS Applications förmåga att hjälpa Mekra Lang effektivisera sina processer var avgörande för Lang-koncernens beslut. Det befintliga systemet kunde inte leva upp till det växande företagets ökande och alltmer internationella krav.

– På IFS lägger vi oss vinn om att komma allt närmare våra kunder. Som världsledande i sin marknad hoppas vi att Mekra Lang kommer att bidra till en fortsatt utveckling av IFS lösningar för fordonsindustrin. Vi ser fram emot ett långt samarbete, tillägger Wilfried Gschneidinger, General Manager IFS Central Europe.

Fordonsindustrin är en av IFS utvalda branscher. IFS levererar lösningar för alla delar av värdekedjan – från underleverantörer till eftermarknad och service. IFS stödjer effektiva produktionsprocesser, avancerad styrning av värdekedjan. samt EDI-kommunikation i alla delar av värdekedjan inom fordonsindustrin, från underleverantörer till fordonstillverkare, importörer och bilhandlare. Systemet stödjer även industrins egen EDI-standard, ODETTE.

IFS har fler än 180 kunder inom fordonsindustrin. Bland dessa finns Volvo, BMW, London Taxis, Scania, Avestor, Sanden Corporation, Borgstena, Nolato Group, Toyota, Linamar och Finnveden Group.

Om oss

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com. Följ IFS på Twitter: @ifsworld Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/