Melbye Skandinavia väljer IFS Applications 9 för att stödja tillväxt

ERP-lösningen från IFS ger Melbye Skandinavia en integrerad lösning för att skapa en effektivare och mer transparent försörjningskedja

Den globala affärssystemleverantören IFS meddelar idag att Melbye Skandinavia, en ledande skandinavisk leverantör av infrastrukturlösningar för energi- och telekomsektorn, har valt IFS Applications 9 för att öka effektiviteten och stödja framtida tillväxt. Addovation, en medlem av IFS Partner Network, ansvarar för försäljning och implementering av lösningen, som kommer att starta i januari 2018.

Efter en noggrann utvärdering har Melbye Skandinavia valt Addovation för levererans och implementering av IFS Applications 9 för att göra företagets interna processer mer enhetliga, vilket leder till en effektivare och mer transparent försörjningskedja och en närmare kontakt med kunderna.

”Vi behövde ett enkelt system för att integrera affärsprocesserna i alla regioner där vi är närvarande, vilket ger oss högre transparens och effektivitet samtidigt som det snabbar på vår time-to-market. Addovation imponerade på oss och övertygade oss om att de kommer vara den bästa partnern på vår teknikresa, och IFS Applications har visat sig passa våra behov på ett sätt som kommer möjliggöra utveckling av vår globala strategi med hög precision och tillväxt,” säger Christian Aasheim, vd på Melbye Skandinavia.

Addovation kommer ersätta Melbye Skandinavias tidigare system med IFS Applications 9 för att stödja ekonomi, supply chain, logistik, CRM och underhålls. Melbye Skandinavia kommer även att dra nytta av flertalet nya funktioner, som förkonfigurerade och rollbaserade IFS Lobbies, IFS Streams för att ta emot automatiska uppdateringar från systemet samt inbäddad CRM som sömlöst kopplar samman CRM-funktionerna med ERP-systemet. Detta kommer att förbättra försäljningen och processeffektiviteten. Dessutom kommer en avancerad PIM (Product Information System) och webbutikslösning levereras för att förverkliga Melbye Skandinavias omnikanalsstrategi. Melbye Skandinavia kommer implementera IFS Applications i en molnlösning på Microsoft Azure med Addovation som fullserviceleverantör.

”Det här är en stor vinst för Addovation och IFS. Det är även ett bevis på vår växande framgång och visar hur IFS Applications kan hjälpa ett företag av den här typen och storleken på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot implementeringen och är säkra på att IFS Applications tillsammans med ett urval av Addovations lösningar kommer ge Melbye Skandinavia en robust plattform för innovation och ökad marknadsandel,” säger Per Inge Sævareid, vd på Addovation.

Glenn Arnesen på IFS i Skandinavien håller med. ”Vi är väldigt glada över att Melbye Skandinavia har valt IFS Applications 9 och är säkra på att det kommer leverera ett stort affärsvärde för dem. Vi ser en ökad efterfrågan inom retail och grossistsektorerna och ett växande antal företag som väljer IFS Applications – detta tack vare vår lösnings branschanpassning och Addovations expertis."

För mer information om hur IFS stödjer företag inom retail, se: http://www.ifsworld.com/en/industries/retail/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Melbye Skandinavia

Melbye Skandinavia är en ledande sälj- och marknadsföringsorganisation i Skandinavien som levererar innovativa produkter och smartare systemlösningar för infrastruktur inom energi- och fibernät. Inom energimarknaden är Melbye marknadsledande på nätområdet och har en starkt position inom kabeltillbehör. Melbye levererar marknadens bredaste portfölj inom fiberoptiska nät. Huvudkontoret är beläget i Oslo, med totalt nio säljkontor i Norge, Sverige och Danmark. Den årliga omsättningen uppgår till 500 miljoner norska kronor och företaget har 90 anställda.

Om Addovation

Addovation är en IFS Gold Channel Partner och en leverantör av IFS Applications till SME:er i Skandinavien. Organisationen tillhandahåller en kombination av tjänster, produkter, konsumentverksamhet och är totalleverantör av IFS Applications. Addovation grundades 2008 och är en av Norges snabbast växande företag som utnämnts till Gasellföretag fyra gånger. Läs mer på www.addovation.com eller följ oss på Linkedin.

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än en miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/