Novacura blir återförsäljare av IFS Applications – ansluter sig till IFS växande partnerprogram

Expanderande konsultbolag stödjer IFS tillväxt inom energibranschen

IFS meddelar att företaget har tecknat ett samarbetsavtal med konsultföretaget Novacura, som därmed blir en del av IFS Partner Network och ska arbeta med försäljning, implementering och support av IFS Applications™ inom den svenska och norska energisektorn.

Novacura är ett växande konsultföretag inom affärssystem och har 50 anställda fördelade på fem kontor i Sverige, Norge, Nederländerna och Polen. Företaget fokuserar på små och medelstora företag inom energibranschen och levererar förpaketerade, branschspecifika lösningar baserade på affärssystemet IFS Applications.

"Vi ser i IFS en stark programvarupartner som vi kan växa tillsammans med. IFS Applications ger oss goda möjligheter att förkonfigurera våra lösningar specifikt för energibranschens krav. I och med att vi nu blir kanalpartner så kan vi leverera och implementera dessa branschlösningar snabbare och effektivare än tidigare", säger Klas Klasman, VD på Novacura Sverige.

"Vi är mycket nöjda med partneravtalet med Novacura, vilket stöder IFS strategi att växa genom partnersamarbeten. Novacuras spetskompetens inom såväl energisektorn som affärssystem kommer att ge IFS kunder ökade valmöjligheter samtidigt som det ger IFS ett starkare erbjudande och högre säljkapacitet", säger Elni Kullmer, IFS Scandinavia Senior Vice President Partner Business.

IFS och Novacura har sedan tidigare ett antal gemensamma kunder, som exempelvis Hafslund och Statnett. Inom ramen för samarbetsavtalet kommer Novacuras konsulter att utbildas och certifieras genom IFS utbildningsprogram IFS Academy. Via programmet får Novacura även tillgång till IFS Upgrade Factory, en arbetsgrupp inom IFS som arbetar dedikerat med uppgraderingar. Bara under det senaste året har detta initiativ bidragit till över 100 skandinaviska kunduppgraderingar med en snabbare uppgraderingstid och sänkta kostnader som följd.

Anders Lundin, PR Manager. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Novacura

Novacura är ett mänskligt it-företag som, med hjälp av tjänster och egen programvara för affärssystem, effektiviserar och förenklar sina kunders affärskritiska processer. Företaget är privatägt och har kontor i Sverige, Norge, Polen och Nederländerna, dessutom säljs programvaran Novacura Flow via partnerföretag i både Europa och USA. Novacura har 50 erfarna medarbetare och huvudkontoret ligger i Hovås utanför Göteborg. Företaget har fått utmärkelserna Gasell 2013 och Superföretag 2013, 2014.  www.novacura.se

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/