Ny komponent av IFS™ 360 Scheduling lanseras

IFS lanserar en ny komponent för sin IFS 360 Scheduling-lösning. Den nya lösningen – ”What If Scenario Explorer” (WISE) – gör det möjligt att skapa olika scenarier för att förutspå den mobila fältserviceverksamheten i tre dimensioner: tillgängliga/nödvändiga resurser, prognos för arbetsbelastning samt nyckelvärden (KPI).

Lösningen gör det möjligt att kombinera olika profiler för resurser och efterfrågan i en och samma undersökning. Därefter används Dynamic Scheduling Engine för att utvärdera och utforska de olika alternativen. Resultatet är förbättrad insikt i planerade eller förväntade ändringar, vilket leder till bättre beslut. Genom att öka förståelsen för variationer och andra faktorer i scenariot kan företag även reducera affärsrisker.

WISE-komponenten ger användaren snabba svar på frågor som:

• Vilka resurser behöver jag för att bäst uppfylla ett nytt servicekontrakt?
  • Hur många medarbetare behövs, vilka kompetenser och var?
  • Hur kan jag bättre leva upp till kontraktets servicenivå (SLA) och få nöjdare kunder?

Alla resultat presenteras i iSWB workbench och visualiseras på kartan som också innehåller information om resursfördelning samt områden med mycket aktivitet. Användaren kan också definiera manuella tester eller använda det automatiska alternativet för att generera olika resultat som representerar de olika scenarierna. Resultaten finns också tillgängliga som tabellrapporter som kan exporteras till verktyg som Microsoft Excel.

Implementering hos pilotkunder startar under första kvartalet 2013.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2011 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.