Oljeservicebolaget Petro Well Services AS väljer IFS Applications 9 för att öka tillväxt

Petro Well Services AS optimerar sin onshore- och offshoredrift i två regioner

IFS meddelar att oljeservicebolaget Petro Well Services implementerar IFS Applications™ 9 för att effektivisera verksamheten. Lösningen har sålts och kommer att implementeras av IFS skandinaviska partner Addovation som ingår i IFS Partner Network. Lösningen levereras i molnet på Microsoft Azure.

Petro Well Services AS är en leverantör av ett innovativt koncept för pluggning och nedläggning av brunnar med syfte att öka oljeplattformars prestanda.

Efter noggrann utvärdering beslöt Petro Well Services att implementera IFS Applications 9 i Norge och Skottland för att optimera centrala processer i företaget, skapa en mer effektiv och transparent leveranskedja och bygga närmre kontakt till kunderna. Detta ska uppnås med hjälp av IFS Applications stöd för logistik, ekonomi, HR, projekt, underhåll, försäljning och service. Petro Well Services kommer att använda flera av de nya funktionerna i IFS Applications 9, inklusive förkonfigurerade gränssnitt i IFS Lobby.

Genom att driftsätta IFS branschlösning för Offshore Service drar företaget nytta av en kostnadseffektiv implementeringsprocess med ett go-live datum redan i december i år.

"IFS och Addovation har lång erfarenhet inom olje- och gasindustrin och vi är imponerade av att IFS Applications kan lösa alla våra behov i en integrerad standardlösning," säger Samuel Muren, VD för Petro Well Services AS. "Våra processer är ganska komplicerade och IFS Applications kommer göra det möjligt för oss att hantera dem mer effektivt och med transparens inom organisationen. Vi är också imponerade av den snabba och kostnadseffektiva implementeringsprocessen, tack vare de förkonfigurerade braschmallarna."

Glenn Arnesen, VD för IFS Skandinavien tillägger "Detta är en stor vinst för IFS och vår partner Addovation. Det är också ett bevis på våra fortsatta framgångar i olje- och gasindustrin och hur vi fortsätter att leverera en fullt integrererad ERP-lösning med häjlp av ett kostnadseffektivt implementeringskoncept."

IFS långsiktiga mål är att stärka sitt partnernätverk för att öka försäljning till såväl små- och medelstora företag som stora företag. IFS har ingått ett antal nya partnerskap med återförsäljare under det senaste året. Petro Well Services är ännu en kund som väljer IFS genom en sådan partner, vilket visar att IFS partnerstrategi gynnar både kunder och IFS.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/