Polygon och IFS samarbetar om global servicelösning

IFS meddelar att Polygon, en marknadsledande aktör i Europa inom skadebegränsning, har inlett ett proof-of-concept-projekt för implementering av ett affärssystem som stöd för sina centrala affärsprocesser inklusive fältservice.

Stockholmsbaserade Polygon har cirka 2 800 anställda i 13 länder och erbjuder tjänster inom skadebegränsning och temporär klimatkontroll. För att förbättra effektivitet, reducera kostnader och maximera effektiviteten hos sin fältpersonal valde Polygon att påbörja, i samarbete med IFS, implementeringen av IFS Field Service Management.

Utöver administrationsstöd inkluderar lösningen även omfattande mobil funktionalitet för fälttekniker samt sofistikerade funktioner för fältkoordinering och kundportaler.

– Vi valde att påbörja detta projekt med IFS eftersom vi ville implementera ett system som kan stödja och optimera våra centrala affärsprocesser. Vi tror att IFS kommer att hjälpa oss att uppnå stora fördelar inom kundkommunikation, fältresurseffektivitet, projektstyrning samt administration, säger Tim King, Group VP Operations, Polygon.

– Vi är glada över att starta detta projekt tillsammans med Polygon, som vi har haft en lång och produktiv relation med. Inom fältservice går effektivitet och lönsamhet hand i hand och genom att implementera IFS lösningar kommer Polygon att uppnå betydande bruttomarginalsförbättringar genom hela sin komplexa värdekedja, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Polygon

Polygon är en global ledare inom skadebegränsning och temporär klimatkontroll verksam inom sektorer som försäkring, fastighetsskötsel, statlig administration samt industriella processer som läkemedel och livsmedel. Koncernen ägs av riskkapitalbolaget Triton Investors och dess tjänster har utnyttjats inom alla tänkbara miljöer från skadebegränsning i privata hem till sanering efter några av världens mest storskaliga naturkatastrofer – från att hjälpa högprofilerade företag att avhjälpa klimatkontrollproblem till att identifiera potentiella riskområden inom privata och kommersiella byggnader. Intäkterna uppgår till över 450 miljoner euro och företaget erbjuder täckning dygnet runt genom ett globalt nätverk av 2 800 anställda i 13 länder för att säkra snabb och korrekt hjälp som minimerar förluster på ett kostnadseffektivt sätt.

Mer information finns på www.polygongroup.com

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2200 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2600 anställda. Nettoomsättningen 2013 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citat

Vi valde att påbörja detta projekt med IFS eftersom vi ville implementera ett system som kan stödja och optimera våra centrala affärsprocesser. Vi tror att IFS kommer att hjälpa oss att uppnå stora fördelar inom kundkommunikation, fältresurseffektivitet, projektstyrning samt administration.
Tim King, Group VP Operations, Polygon