Slutförande av IFS återköp av egna aktier

IFS AB ("IFS"), (OMX Nordiska Börsen: IFS A och IFS B), meddelar som ett tillägg till det tidigare pressmeddelandet från den 19 september 2008, gällande återköp av egna aktier, att man slutfört återköpet genom köp av 400 000 av bolagets B-aktier, motsvarande cirka 1,5 procent av det totala antalet utestående aktier i IFS. Styrelsen kommer att föreslå nästa årsstämma att besluta om makulering av de återköpta aktierna.

Genomsnittspris för de återköpta aktierna uppgick till 49 Kr per aktie. Bolaget äger för närvarande 400 000 B-aktier. Det totala antalet utestående aktier av samtliga serier i bolaget är 26 952 923 aktier.

Om oss

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com. Följ IFS på Twitter: @ifsworld Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/