Best of Brands klara för Ikano Retail Centres nya shoppingcenter i Umeå

Nu är det klart att Best of Brands blir en av ca 90 butiker i Ikanos nya köpcentrum i Umeå. Detta blir Best of Brands tredje etablering utanför Stockholm. Ikano Retail Centres planerar invigning under våren 2016.

Best of Brands är en multibrandkedja som i dagsläget har butiker i Stockholm och Malmö. Kedjan vann för några veckor sedan pris för bästa svenska hyresgästkoncept på NCSC Awards 2014.

- Umeå är för oss en oerhört viktig plats att finnas på, inte minst för att det är en expansiv stad med stark framtidstro. Vi vill erbjuda våra kunder en härlig köpupplevelse som präglas av inspirerande miljöer med modevärldens starkaste varumärken och kunnig och vänlig service. Det känner vi att vi kommer att kunna göra i Ikanos nya shoppingcenter i Umeå, säger Lars Rabenius, VD på Best of Brands.

- Det är jätteroligt att Best of Brands väljer att etablera sig i vårt shoppingcenter i Umeå. De har ett bra koncept med många spännande varumärken som kommer att passa shoppingsugna besökare i Umeå, säger Camilla Ahlgren, Leasing Director på Ikano Retail Centres.

Några av de övriga blivande hyresgästerna är Toys R Us, The Industry, Espresso House, Stadium, Skocentrum, Intersport, Subway, Bik Bok, Volt, MQ, KappAhl, Rituals, Indiska och Gina Tricot.

Ikano Retail Centres äger, bygger och utvecklar handelsdestinationer tillsammans med IKEA i Norden. Ikano Retail Centres har idag 5 shoppingcenter i Linköping, Sundsvall, Västerås, Kungens Kurva och Kuopio (Finland). Bolaget äger också 8 volymhandelsplatser. Ikano Retail Centres utreder möjligheterna för nya shoppingcenter i Kållered utanför Göteborg och i Söderstaden i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Camilla Ahlgren, Leasing Director, Ikano Retail Centres, 010-330 45 11, camilla.ahlgren@ikano.se

Lars Rabenius, VD, Best of Brands, 073-509 01 28, lars.rabenius@bestofbrands.com

För mer information om Ikano Retail Centres: www.ikanoretailcentres.se

För mer information om Best of Brands: www.bestofbrands.com

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS, FÖRSÄKRING, FASTIGHETER OCH DETALJHANDEL.

BEST OF BRANDS ÄR ETT FAMILJEÄGT FÖRETAG MED FYRA BUTIKER I STOCKHOLM, EN BUTIK I MALMÖ SAMT E-HANDELSVERKSAMHET. I VÅR ÖPPNAS DESSUTOM EN NY BUTIK I JÖNKÖPING. FÖRETAGET OMSÄTTER DRYGT 200 MILJONER KRONOR OCH HAR OMKRING 100 ANSTÄLLDA. VI ERBJUDER DET BÄSTA URVALET FRÅN DE BÄSTA VARUMÄRKENA SOM FINNS PÅ DEN SVENSKA MARKNADEN. VI VILL ERBJUDA KUNDERNA EN UPPLEVELSE NÄR DE KOMMER TILL BUTIKERNA. DET INNEBÄR ATT DE SKA FÅ HANDLA I EN INSPIRERANDE MILJÖ OCH FÅ EN OMTÄNKSAM, KUNNIG OCH VÄNLIG SERVICE. HÄR HITTAR DU EXEMPELVIS ACNE, ETON, STENSTRÖMS, HUNKYDORY, FILIPPA K, LAUREN, GANT, J.LINDEBERG, RALPH LAUREN, TIGER OF SWEDEN, HUGO BOSS, ODD MOLLY OCH MÅNGA FLER.

Vi vill erbjuda våra kunder en härlig köpupplevelse som präglas av inspirerande miljöer med modevärldens starkaste varumärken och kunnig och vänlig service. Det känner vi att vi kommer att kunna göra i Ikanos nya shoppingcenter i Umeå.
Lars Rabenius, VD, Best of Brands
Det är jätteroligt att Best of Brands väljer att etablera sig i vårt shoppingcenter i Umeå. De har ett bra koncept med många spännande varumärken som kommer att passa shoppingsugna besökare i Umeå.
Camilla Ahlgren, Leasing Director, Ikano Retail Centres