Nu öppnar Kungens Kurva Shoppingcenter

Imorgon inviger Ikano Retail Centres sitt nya köpcentrum i Kungens Kurva. Det nya centret har 22 butiker på 25 000 kvm och ligger mitt emot världens största IKEA-varuhus.

Etableringen innebär att Kungens Kurva får en ny mötesplats i skön skandinavisk anda och design. Invigningsfesten börjar klockan 10.00 vid Kungens Kurva Shoppingcenters huvudentré och pågår hela helgen.

-Det känns lite extra roligt att öppna ett köpcentrum på ett av de starkaste handelsområdena i Sverige. Genom vår etablering hoppas vi kunna vara med och bidra till att förstärka handeln i Kungens Kurva ytterligare, säger Jan Kristensson, VD för Ikano Retail Centres som äger Kungens Kurva Shoppingcenter.

Bland butikerna återfinns stora internationella klädbutiker och sportkedjor, såväl som kända varumärken, unika butiker, café och service. De nya koncepten H&M Home och Stadium Plus finns också på plats. Men detta är bara första etappen i utbygganden av Kungens Kurva Shoppingcenter. På sikt planeras ytterligare 40 000 kvm handelsyta.

- Ikanos satsning i Kungens Kurva i Huddinge är ett välkommet tillskott som vi är mycket glada för. Satsningen innebär nya butiker, fler besökare och inte minst fler arbetstillfällen, säger Daniel Dronjak Nordqvist (M), kommunstyrelsens ordförande i Huddinge kommun.

Ikano Retail Centres äger, bygger och utvecklar handelsdestinationer tillsammans med IKEA i Norden. Ikano Retail Centres har idag 5 shoppingcenter i Linköping, Sundsvall, Västerås, Kungens Kurva och Kuopio (Finland). Bolaget äger också 7 volymhandelsplatser. Ikano Retail Centres planerar för nya shoppingcenter i bland annat Umeå och i Söderstaden i Stockholm.

För mer information:
www.kungenskurvashopping.se och www.ikanoretailcentres.se

Jan Kristensson, VD, Ikano Retail Centres

Magnus Wihlborg, Centrumchef, Kungens Kurva Shoppingcenter

magnus.wihlborg@ikano.se

IKANO RETAIL CENTRES ÄGS GEMENSAMT AV IKANO FASTIGHETER OCH IKEA. FÖRETAGET UTVECKLAR HANDELSPLATSER MED IKEA SOM HUVUDANKARE I SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH DANMARK. IKANO FASTIGHETER ÄR EN LÅNGSIKTIG FASTIGHETSÄGARE OCH PROJEKTUTVECKLARE MED AFFÄRSSEGMENTEN IKANO RETAIL CENTRES OCH IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER INGÅR I IKANO SOM ÄGS AV FAMILJEN KAMPRAD. IKANO ÄR EN INTERNATIONELL FÖRETAGSGRUPP MED VERKSAMHETER INOM FINANS, FASTIGHETER, FÖRSÄKRING OCH DETALJHANDEL.

Jan Kristensson, VD på Ikano Retail Centres