Idag startar rekryteringen till IKEA Umeå

Medarbetare till IKEA Umeå ska bli fler och idag utannonseras tjänsterna för funktionschefer och en HR generalist. Värderingar, heminredningsintresse och viljan att utvecklas är viktigare än formell utbildning och arbetserfarenhet. Tjänsterna finns på hemsidan och sista ansökningsdag är den 31 januari 2015.

Sedan tidigare är bland annat Mari Gustafsson, varuhuschef och Torbjörn Forsberg, HR-chef klara för IKEA Umeå. I denna rekryteringsomgång ska IKEA Umeås medarbetare bli ytterligare sju; sex tjänster med chefsansvar och som också ingår i varuhusets ledningsgrupp samt en HR-generalist ska tillsättas. De tjänster som annonseras ut i denna omgång är:

• Sales manager
  • Logistics manager
  • Customer relations manager
  • IKEA Food manager
  • Business Navigation & Operations manager
  • Communication & Interior design manager
  • Human resources generalist

– Vi ser mycket fram emot att bli fler och vi hoppas på många ansökningar. På IKEA arbetar vi i grupp med människor med olika bakgrund och använder vår samlade kompetens och kraft för att ha roligt och bidra till företagets framgång. Vi räknar med både interna och externa ansökningar och siktar på en bra mix, säger Mari Gustafsson, varuhuschef IKEA Umeå.

Mer information och ansökan finns på www.IKEA.se/jobb. Sista ansökningsdag för dessa tjänster är den 31 januari och övriga tjänster utannonseras sen i olika omgångar under året. Fram till öppningen ska totalt 150-180 medarbetare rekryteras till IKEA Umeå. IKEA medarbetare finns tillgängliga för frågor i IKEAs monter på arbetsmarknadsdagen Uniaden den 27 januari på Umeå universitet.

Bygget av varuhuset framskrider enligt plan och IKEA Umeå, fyllt av inspiration och lösningar för livet hemma, beräknas att öppna vårvintern 2016. Från idag har varuhuset en egen hemsida www.IKEA.se/Umeå

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Pilkrona Godden, pressansvarig IKEA Sverige, 0723-52 79 54, anna.pilkrona.godden@ikea.com

OM IKEA I SVERIGE
Vår vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. Vår affärsidé stöttar visionen genom att erbjuda ett brett sortiment av form- och funktionsriktiga heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt kan köpa dem. IKEA grundades 1943 i Älmhult och idag finns drygt 12 000 medarbetare i Sverige. Försäljningen i Sverige sker dels på våra 19 varuhus, med ca 34 miljoner besök årligen, och via e-handel. IKEA Gruppen har totalt 305 varuhus i 26 länder. Under verksamhetsåret 2013 hade IKEA Gruppen totalt 135 000 medarbetare, 684 miljoner besök i varuhusen och 1,3 miljarder besök på www.IKEA.com.

Citat

– Vi ser mycket fram emot att bli fler och vi hoppas på många ansökningar. På IKEA arbetar vi i grupp med människor med olika bakgrund och använder vår samlade kompetens och kraft för att ha roligt och bidra till företagets framgång. Vi räknar med både interna och externa ansökningar och siktar på en bra mix.
Mari Gustafsson, varuhuschef IKEA Umeå