IKEA återkallar IKEA 365+ skena 70 och 114 på grund av risk för elektriska stötar

IKEA ber kunder som har en IKEA 365+ SÄNDA skena 70 och/eller 114 från leverantör 21338 datumstämpel 1134-1208, att omedelbart sluta använda skenan och lämna tillbaka skenan till ett IKEA varuhus och få en ersättningsvara eller full återbetalning.

Observera!

För din säkerhet - koppla ur strömmen innan du monterar ner skenan.

IKEA återkallar produkten på grund av en defekt i skenans elektriska jordledare, som kan utgöra en risk för elektriska stötar vid kontakt med skenan eller anslutna lampor.

IKEA har inte fått in några rapporter om skador i samband med SÄNDA skena.

De berörda skenorna såldes mellan september 2011 och mars 2012. Endast IKEA 365+ SÄNDA skena 70 och 114 från leverantör 21338, datumstämpel 1134 – 1208 berörs av återkallelsen.

IKEA ber om ursäkt för eventuella besvär detta kan orsaka.

Sara Carlsson, pressansvarig IKEA Sverige 0733-53 12 97, sara.carlsson2@ikea.com

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen har 34 miljoner besökare. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 287 varuhus i 26 länder, som årligen har 655 miljoner besökare. IKEA katalogen trycks i 208 miljoner exemplar på 31 språk. www.ikea.se