IKEA återkallar PAJ RABARBER

IKEA vill göra kunder uppmärksamma på att ordet för äggpulver saknas i den finska innehållsförteckningen på förpackningen till PAJ RABARBER – en rabarbersmulpaj som sålts på Swedish Food Market i IKEA varuhusen. Ägg är en allergen och personer som är äggallergiker ska inte äta produkten.

Kunder som är oroliga kan lämna tillbaka pajen till närmsta IKEA varuhus eller kontakta IKEA kundservice för att få full ersättning för pajen.

Det är endast i den finska innehållsförteckningen som ordet för äggpulver saknas. På alla andra språk på innehållsförteckningen är äggpulver deklarerat. Förpackningar med den finska innehållsförteckningen har distribuerats till Finland, Sverige, Norge, Tyskland, Österrike, Ryssland, Polen, Ungern, Slovakien, Rumänien, Tjeckien, Litauen, Thailand och Singapore.

Vi är måna om att nå ut med denna information och beklagar eventuella besvär detta orsakar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Pilkrona Godden, stf. pressansvarig IKEA Sverige, 0723-52 79 54, anna.pilkrona.godden@ikea.com

OM IKEA SVERIGE
Vår vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. IKEA Gruppen erbjuder väldesignad, funktionell och prisvärd heminredning med hög kvalitet för livet hemma. Vi integrerar hållbarhet i allt som görs och stöder kontinuerligt sociala initiativ. IKEA grundades 1943 och har idag 18 varuhus och e-handel i Sverige, varuhusen har årligen har 34 miljoner besökare. IKEA Gruppen har 302 varuhus i 26 länder som årligen har 690 miljoner besökare och hemsidan har en miljard besökare varje år. IKEA katalogen trycks i 211 miljoner exemplar på 29 språk. www.IKEA.se