IKEA lanserar vaggvisor med kända artister

Idag inleds IKEA kampanjen ”Bättre sömn åt alla” genom lansering av sex nyskrivna tolkningar av omtyckta vaggvisor. Tove Styrke och Siw Malmqvist är två av de sex artisterna som gett sin egen tolkning åt varsin vaggvisa. Kampanjen pågår fram till 29 maj och innehåller bland annat nya natursängarna SULTAN SONGLI och SULTAN SKAUN och som vanligt är det 90 dagars sov-på-saken garanti.

Sömn är viktigt och det ska vara enkelt att välja rätt säng oavsett sovsätt, kroppsform eller plånbok. De nya versionerna av gamla vaggvisor bidrar med en känslomässig sida till sängvalet och kommer förhoppningsvis att inspirera till att prova en ny skön säng!

I kampanjen ”Bättre sömn åt alla” ingår hela SULTAN sängsortimentet. Dessutom finns nu två nya naturmaterialsängar, SULTAN SONGLI och SULTAN SKAUN samt en bäddmadrass SULTAN TORÖD som innehåller naturmaterial som naturlatex, bomull, ull och lyocell, vilket ger mycket hög komfort och ett behagligt sovklimat med jämn temperatur.

– Det är jätteviktigt att sova bra och till alla som går i sängtankar vill vi gärna bjuda på lite sänginspiration både med vårt SULTAN sängsortiment och härliga vaggviserytmer av kända artister, säger Tina Björeman, heminredningsexpert IKEA Sverige.

IKEAs ”Sov på saken"-garanti ger 90 dagar att prova om sängen känns bra, annars kan man byta den.

De sex artister som bidragit med varsin egen vaggvisetolkning är:

Siw Malmkvist -  Vaggvisa

Musette - Air on the G string (Bach)

Magnus Tingsek - Brahms vaggvisa

Albin Gromer - Trollmors vaggvisa

Tove Styrke - Byssan lull

Maia Hirasawa - Jag finns kvar här

Lyssna på vaggvisorna och få mer information om sängar och artister på www.IKEA.se/vaggvisor

För mer information kontakta Tina Björeman, presskontakt IKEA Sverige, 0733-471170, tina.bjoreman@ikea.com

Om IKEA

IKEA erbjuder heminredning med god design och funktion till låga priser. IKEA integrerar insatser för miljön i den dagliga verksamheten och stöder kontinuerligt sociala initiativ.

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 33 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 283 varuhus i 26 länder, som årligen besöks av 626 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 197 miljoner exemplar på 29 språk. www.ikea.se