IKEA SVERIGE LANSERAR IPHONE-APPLIKATION

Idag lanserar IKEA sin första iPhone-applikation för den svenska marknaden. Applikationen ”IKEA Sverige” gör det ännu enklare och roligare för IKEA kunder att förbereda sina inköp och att handla på de 17 IKEA varuhus som finns i Sverige.

Applikationen ”IKEA Sverige” för iPhone ger IKEA kunder lättillgänglig information om aktuella kampanjer och erbjudanden. Användaren kan även bläddra i det stora IKEA sortimentet, söka efter produkter och få detaljerad information om mått, färg, pris och om varan finns i lager. Applikationen gör det enkelt att sammanställa en inköpslista med totalpris och information om var på det aktuella varuhuset produkterna finns att hämta.

- Det är väldigt roligt att kunna erbjuda våra kunder i Sverige en IKEA applikation för iPhone. Vi hoppas att den kommer att göra det ännu enklare att handla på IKEA. Vi kommer att lyssna noga på våra kunders synpunkter och uppdatera applikationen därefter, säger Nils Larsson, marknadschef IKEA Sverige.

Med applikationen ”IKEA Sverige” får IKEA kunder även information om hur långt det är till närmaste IKEA varuhus, en detaljerad vägbeskrivning, öppettider och en karta över varuhuset.

Applikationen ”IKEA Sverige” är tillgänglig från och med idag för gratis nedladdning på iTunes App Store och är kompatibel med iPhone, iPod touch och iPad.

För mer information kontakta Ylva Magnusson, pressansvarig IKEA Sverige 0733-53 12 97, ylva.magnusson@ikea.com

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 32 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 276 varuhus i 25 länder, som årligen besöks av 565 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 198 miljoner exemplar på 28 språk. www.ikea.se