Luta dig tillbaka och Upplev!

Välkommen till världspremiären för en helt ny heminredningslösning för vardagsrummet.

Träffa formgivaren bakom det nya sortimentet, Francis Cayoutte och försäljningschefen för IKEA Sverige, Tolga Öncu. De berättar om vår nya produktserie UPPLEVA, en helt ny heminredningslösning för vardagsrummet.

När: tisdag 17 april, kl 10.00

Plats: Ragvaldsgatan 16, (tvärgata till S:t Paulsgatan)

OSA: Den 13 april

Kontakt: press.sto@ikea.com

Sara Carlsson, pressansvarig IKEA Sverige 0733-53 12 97, sara.carlsson2@ikea.com

IKEA erbjuder heminredning med god design och funktion till låga priser. IKEA integrerar insatser för miljön i den dagliga verksamheten och stöder kontinuerligt sociala initiativ.

IKEA grundades 1943 och har 17 varuhus i Sverige, som årligen besöks av 34 miljoner människor. Distanshandeln bedrivs genom IKEA Handla Hemma. IKEA koncernen har 284 varuhus i 26 länder, som årligen besöks av 655 miljoner människor. IKEA katalogen trycks i 208 miljoner exemplar på 30 språk. www.ikea.se